تمایل مراکز علمی ایتالیا برای همکاری با پژوهشگران ایرانی

به گزارش وزارت علوم، دکتر 'وحید احمدی' روز دوشنبه در مراسم تجلیل از دکتر 'فتح الله مضطرزاده' معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران که با گشایش ساختمان سبز پژوهشگاه مواد و انرژی همراه بود، اظهار داشت: بررسی های تاریخی نشان می دهد که تحولات تمدن ها متاثر از تلاش ها و زحمت های دانشمندان و مدیران اثرگذار بوده است.
وی افزود: حرکت رو به جلو تمدن ها، نشات گرفته از تفکرات، آثار و زحمات دانشمندان آنها بوده است.
احمدی با اشاره به حرکت رو به جلوی ایران در حوزه های علم و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران از لحاظ علمی در منطقه اثرگذار و در دنیا صاحب منزلت است و این امر با همت و کوشش دانشمندان، استادان، دانشجویان و مدیران ارزشمند این مرز و بوم میسر شده است.
وی درباره ماموریت کاری و سفر اخیر خود به کشور ایتالیا نیز گفت: در این سفر چهار روزه، در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی این کشور شاهد بودم که دنیا با شأن و اعتبار به کشورمان می نگرد و در این سفر به طور صریح از محققان ایران برای همکاری دعوت به عمل آمد که این امر برای کشور ما بسیار ارزشمند است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: در بازدید از مرکز مطالعات کهکشان و کیهان کشور ایتالیا، تداوم همکاری های علمی این مرکز با ایران مورد تاکید قرار گرفت.
وی همچنین به تمایل مرکز فیزیک نظری عبدالسلام (ICT) برای همکاری با ایران اشاره و اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که شاهد به ثمر رسیدن نسبی تلاش های محققان کشور هستیم.
مراسم نکوداشت خدمات علمی دکتر مضطرزاده، صبح امروز (24 اسفندماه) با حضور دکتر 'محمد فرهادی' وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در محل پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد.
مضطرزاده استاد دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و از چهره های ماندگار علمی کشور است که سابقه 23 سال ریاست بر پژوهشگاه مواد و انرژی را نیز در کارنامه خود دارد.
ریاست دانشگاه گیلان، معاونت پژوهشی وزارت علوم طی سال های 72 تا 76، ریاست کمیسیون شورای پژوهش های علمی کشور، ریاست انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران، عضویت پیوسته فرهنگستان علوم، معاونت پژوهشی دانشگاه های شهید بهشتی و تربیت مدرس و عضویت در چندین شورای علمی از جمله مسئولیت های علمی و اجرایی این استاد و پژوهشگر نمونه آموزش عالی است.