ترجمه همزمان برای ماشین چاپ

شاید یکی از فناوری هایی که کمتر کسی انتظار تغییر در آن را داشته است، فناوری اسکن و چاپ یا به اصطلاح کپی کردن بوده است ولی حتی این دسته از فناوری های به ظاهر ساده نیز به شدت در حال تغییر هستند و تکنولوژی های روز جهان برای ایجاد محتوای برتر برای آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپگر چند منظوره یاد شده به نحوی طراحی شده است که کاربر می تواند در ابتدا به اسکن مدرک اصلی پرداخته و سپس در دستگاه نوع زبان خروجی را انتخاب کرده و مدرک خود را به سرعت و به صورت ترجمه شده به زبان انتخابی کاربر برای او پرینت بگیرد.

کمپانی زیراکس (Xerox) به تازگی موفق به ساخت نسل جدیدی از چاپگر ها شده است که در نوع خود تحول بزرگی در این فناوری به حساب می آید. چاپگر چند منظوره یاد شده به نحوی طراحی شده است که کاربر می تواند در ابتدا به اسکن مدرک اصلی پرداخته و سپس در دستگاه نوع زبان خروجی را انتخاب کرده و مدرک خود را به سرعت و به صورت ترجمه شده به زبان انتخابی کاربر برای او پرینت بگیرد. لازم به ذکر است که هم اکنون تعداد زبان های انتخابی دستگاه 37 تا 40 زبان است.

البته در صورتی که یکی از این چاپگرهای چند منظوره را ندارید می توانید به جای آن از برنامه های ترجمه موجود برای اندروید و iOS نیز بهره بگیرید به این ترتیب که با تهیه یک عکس ساده از متن مورد نظر خود نسخه ترجمه شده آن را تحویل بگیرید و یا این که با اتصال به درگاه اینترنتی این کمپانی، تصویر یاد شده را آپلود کرده و نسخه ترجمه شده را تحویل بگیرید.

با این حال باید توجه داشته باشید که ترجمه های دریافتی ترجمه های چندان قوی نخواهند بود اما با این حال داشتن با داشتن یکی از این چاپگر ها می توانید در زمان خود در امور اداری صرفه جویی کنید.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا