ارتباط شاخص توده بدن و شرایط اجتماعی

به تازگی گروهی از پژوهشگران در حال بررسی ارتباط بین شرایط فیزیکی بدن و موقعیت اجتماعی افراد هستند .

طبق بررسی های انجام شده که در آن فاکتورهای مختلفی مانند  سطح زندگی ، طبقه اجتماعی ، درآمد سالانه خانوار ها و شاخص محرومیت که روی زنان و مردان گوناگون بررسی شد، پژوهشگران دریافتند که مردان بلند قامت و زنان با شاخص توده ای کمتر به مراتب موفق تر بوده و در سطوح بالاتری از رفاه اجتماعی قرار دارند .

 تیموتی فرایلینگ ،استاد دانشگاه اکستر در بریتانیا و از اعضای این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق عنوان کرد : شاخص توده های بدنی نقشی مستقیم در سطح زندگی اجتماعی و اقتصادی افراد بازی میکند . وی همچنین اظهار داشت که  آموزش و پرورش ، یافتن شغل ، کسب درآمد و رفاه اجتماعی به میزان و حجم این توده ها بستگی مستقیم دارد و تفاوت های ژنتیکی در قد و یا توده بدنی می توانند ملاکی قابل ملاحظه در این خصوص باشند .

در این پژوهش که با استناد به اطلاعات بیولوژیکی نیم میلیون نفر از  پایگاه اطلاعات بیولوژیکی بریتانیا  صورت گرفته ، شاخص های فوق الذکر در افراد مختلفی بین سنین 40 تا 70 سال مورد ارزیابی قرار گرفت و با استفاده از آزمایش هایی همچون قوانین مندل نتایج بالا به دست آمد .

طبق بررسی های انجام شده که در آن فاکتورهای مختلفی مانند  سطح زندگی ، طبقه اجتماعی ، درآمد سالانه خانوار ها و شاخص محرومیت که روی زنان و مردان گوناگون بررسی شد، پژوهشگران دریافتند که مردان بلند قامت و زنان با شاخص توده ای کمتر به مراتب موفق تر بوده و در سطوح بالاتری از رفاه اجتماعی قرار دارند .

منبع : Healthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا