پخش بازی های المپیک بر روی پلتفرم های واقعیت مجازی
بر اساس گزارش های منتشر شده به نظر می رسد که المپیک پیش رو به عنوان یک رخداد تاریخی در عرصه ورزش و فناوری مطرح باشد زیرا قرار است تا برای نخستین بار، محتوای این رخداد ورزشی بزرگ از طریق درگاه رسانه ای جدیدی به کاربران ارائه شود که مسلما بازخورد متفاوتی از این رقابت ها را به وجود خواهد آورد.
به این ترتیب تصاویر المپیک با ضریب تفکیک (رزولوشن) 7 هزار و 680 در 4 هزار و 320 پیکسل عرضه خواهند شد و از نظر صوتی نیز صدایی 22 بانده می تواند حضور در محیط را برای بینندگان تداعی کند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا بخشی از رقابت های المپیک بر روی پلتفرم های واقعیت مجازی به کاربران ارائه شود و به این ترتیب می توان انتظار داشت که تجربه حضور مجازی در المپیک، استقبال از این رقابت ها را بالاتر ببرد.
علاوه بر این نیز بخشی از این رقابت ها با کیفیت تصویری 8K به کاربران ارائه خواهد شد که این موضوع تا حدی عجیب به نظر می رسد زیرا هنوز محتوای لازم برای ویدیوهای دارای کیفت 4K نیز تهیه نشده است و همین امر ممکن است موجب شود تا این تصاویر با کیفیت با مخاطبان چندان زیادی روبرو نشوند.
به این ترتیب تصاویر المپیک با ضریب تفکیک (رزولوشن) 7 هزار و 680 در 4 هزار و 320 پیکسل عرضه خواهند شد و از نظر صوتی نیز صدایی 22 بانده می تواند حضور در محیط را برای بینندگان تداعی کند.
البته تمامی رقابت های المپیک ریو به این ترتیب ارائه نخواهند شد بلکه تنها 130 ساعت از این رقابت ها برای عرض با کیفیت یاد شده و بر روی پلتفرم های اشاره شده در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که گفته می شود که این امر پیش درآمدی برای ایجاد انقلابی رسانه ای در زمینه پخش المپیک 2020 توکیو به حساب می آید.
منبع: Engadget
ترجمه: آناهیتا عیوض خانی
No tags for this post.