مسابقات بین المللی ماراتون خورو های فوق کم مصرف

شهر مانیل، پایتخت فیلیپین طی هفته گذشته میزبانی مسابقات بین المللی ماراتون خودروهای کم مصرف را بر عهده داشت.

این مسابقات با حمایت و ابتکار شرکت مشهور پتروشیمی شل برگزار شده و در آن موارد مختلفی مانند سرعت و قدرت خودرو و به طور خاص ، میزان مصرف سوخت خودروهای طراحی شده مورد توجه قرار گرفته و هر چه میزان مصرف سوخت خودرو کمتر بوده و سرعت ، شتاب و قدرت بیشتری داشته باشد ، امتیاز بالاتری دریافت خواهد کرد .

 در این مسابقات که با عنوان eco-cars race از روز ششم مارچ برابر با شانزدهم اسفند ماه آغاز شده است ، بیش از یکصد دانشجو از کشورهای مختلف جنوب و شرق آسیا به همراه تیم هائی از کشورهای خاور میانه با طراحی نمونه های اولیه خودرو های کم مصرف ، به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مسابقات بین المللی ماراتون  خورو های فوق کم مصرف با حمایت و ابتکار شرکت مشهور پتروشیمی شل برگزار شده و در آن موارد مختلفی مانند سرعت و قدرت خودرو و به طور خاص ، میزان مصرف سوخت خودروهای طراحی شده مورد توجه قرار گرفته و هر چه میزان مصرف سوخت خودرو کمتر بوده و سرعت ، شتاب و قدرت بیشتری داشته باشد ، امتیاز بالاتری دریافت خواهد کرد . بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه به نفرات برگزیده و طراحان برتر، جوایز نقدی اهدا می شود. این مسابقات در دو گروه عمده داخل مسیرهای عادی و جاده های شوسه برگزار می شود.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا