فیروزآبادی: اینترنت داخل کشور باید تقریبا رایگان شود

 فیروزآبادی روز دوشنبه در دومین همایش فضای پاک در دانشگاه شهید بهشتی افزود: متاسفانه در فضای مجازی توجه به اینترنت خارج از کشور است و قیمت گذاری براساس هزینه های انجام شده صورت می گیرد در حالی که در دنیا مدت ها این شیوه کنار گذاشته شده است. 
فیروزآبادی تاکید کرد: حجم ترافیک فقط برای شبکه هایی مانند تلفن همراه که ظرفیت شبکه آن محدود است می تواند انجام شود اما برای استفاده کاربران از طریق شبکه فیبر نوری نباید حجم ملاک عمل قرار گیرد. 
وی بر لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور تاکید کرد و گفت:وزارت ارتباطات در ماه های گذشته اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده اما باید این کار زودتر شروع می شد و امیدوارم این روند با شتاب بیشتری تا راه اندازی این شبکه ادامه یابد. 
وی شبکه ملی اطلاعات را به عنوان رکن و زیرساخت اساسی در فضای مجازی اعلام کرد و گفت: اگر این شبکه به شکل مطلوب شکل گیرد می توان خدمات مختلف و مورد نیاز را در فضایی مناسب و امن به مردم ارائه کرد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده مناسب از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نظام سالم سازی این فضا نباید مبتنی بر فیلتر باشد و باید به خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها نقش مهمی بدهیم تا آنها بتوانند فضای امن و مناسبی را در این حوزه فراهم کنند. 
دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: شرکت ها باید نقش مهمی در این حوزه داشته باشند و براساس نیاز مشتریان اقدام به ارائه اینترنت مطلوب برای اقشار مختلف جامعه کنند.

** عقلانیت در فضای مجازی باید مورد بررسی جدی قرار گیرد 
فیروزآبادی با اشاره به اینکه عقلانیت در فضای مجازی با فضای واقعی متفاوت است، اظهار کرد: موضوع عقلانیت در فضای مجازی باید مورد بررسی جدی قرار گیرد. 
وی با اشاره به اینکه عقلانیت مبتنی بر آینده نگری و متناسب با ویژگی های فضای مجازی باید باشد، گفت: دانشگاهیان، نخبگان و اندیشوران باتوجه به پیچیدگی موضوع باید حضور جدی در این کار داشته باشند. 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این که در فضای مجازی منفعل عمل کردیم، اظهار کرد: تهدیدهای جدی در این زمینه وجود دارد که می تواند ما را به خطر بیاندازد و باید برای آنها چاره ای اندیشید. در برخی از حوزه ها مانند مقررات گذاری خوب عمل نکردیم. 
وی به ایجاد فضایی امن برای مردم به خصوص کودکان تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای امن در فضای مجازی در آمریکا از موضوعات جدی است و آنقدر که آنها در مورد استفاده کودکان از این فضا، قانون دارند، ما در ایران نداریم. 
فیروزآبادی بیان کرد: کودکان نسل آینده ما را تشکیل می دهند که متاسفانه در خانه ها، رها هستند و برنامه ریزی درستی برای استفاده آنها در فضای مجازی صورت نگرفته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا