درگذشت پدر پست الکترونیکی

به تازگی جهان فناوری در غم از دست دادن یکی از افراد برجسته و موثر خود فرو رفته است زیرا روز گذشته ری تاملینسون (Ray Tomlinson) مخترع پست الکترونیکی یا همان پست الکترونیکی، در سن 74 سالگی بر اثر حمله قلبی در گذشت.

او در سال 1971 موفق شد تا اولین شبکه سیستم پست الکترونیکی امروزی را با استفاده از فرمت کاربر @ میزبان را تاسیس کند که البته این سیستم هنوز در دنیای امروزی نیز کاربری خود را به همین شکل ادامه داده است.

او در سال 1971 موفق شد تا اولین شبکه سیستم پست الکترونیکی امروزی را با استفاده از فرمت کاربر @ میزبان را تاسیس کند که البته این سیستم هنوز در دنیای امروزی نیز کاربری خود را به همین شکل ادامه داده است. در حدود سال 1977 میلادی بود که رویکرد او برای سیستم پست الکترونیکی به یک استاندارد جهانی تبدیل شد و امروزه نیز همواره  و در همه صنایع از آن استفاده بسیار گسترده ای می شود. او با ابداع خود به نوعی ارتباطات بشر را دگرگون کرد به طوری که نامه های فیزیکی تا حد زیادی کنار رفتند.

حتی می توان به نوعی بیان کرد که ری تاملینسون موجب تغییر زبان نیز شده است. انتخاب او برای سمبل @ برای پست الکترونیکی به یک کاراکتر محبوب تبدیل شد که بسیاری آن را با اینترنت مترادف می دانند. مسلما، او با ابداع خود راه را برای ساخت شبکه های اجتماعی امروزی نیز هموار کرده است. اگر کاراکتر@ نبود، مسلما شبکه های اجتماعی مشهوری مانند توئیتر، امروزه بسیار متفاوت با تجربه ای بودند که از آنها سراغ داریم زیرا بسیاری از کاربری های اصلی این شبکه اجتماعی بر روی استفاده از @ عمل می کنند.

علاوه بر این موارد نیز تاملینسون نیز در زمینه ابداع پست الکترونیکی جوایز زیادی را از آن خود کرده است با این حال شاید مهم ترین امر برای او این بوده باشد که توانسته است ارتباطات انسانی را تا این حد تغییر دهد. او یکی از میراث داران ارتباطات اینترنتی امروزی است که تاثیرات کار او تا چند دهه آینده نیز همچنان باقی خواهد ماند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا