پرینتر های سه بعدی به سادگی هک می شوند

پژوهشگران در مطالعات جدید خود در زمینه آسیب های ناشی از سو رفتار و حملات سایبری به ضعف امنیتی چاپگر های 3 بعدی اشاره کردند که به وسیله تلفن های همراه هوشمند و نرم افزارهای موجود در آن انجام شده وهمواره در معرض خطر هستند. محققان در دانشگاه کالیفرنیا به تازگی این ضعف امنیتی در چاپگرهای سه بعدی را شناسایی کردند .

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود دریافتند با استفاده از مهندسی معکوس و تجزیه و تحلیل یک نرم افزار خاص که به تازگی در تلفن های همراه به کار گیری می شود ، می توان به  سادگی اطلاعات موجود در چاپگرهای 3 بعدی را هک کرد .

در این پژوهش ،نرم افزاری خاص که به تازگی در تلفن های همراه به کار گیری می شود مورد بررسی قرار گرفت و در پایان مشخص شد که با استفاده از مهندسی معکوس و تجزیه و تحلیل نرم افزاری این برنامه می توان به سادگی اطلاعات موجود در چاپگرهای 3 بعدی را هک کرد .

در همین رابطه دانشمندان ضمن ابراز نگرانی ؛ اعلام  کردند که این نرم افزار به سادگی بر گوشی های تلفن همراه نصب میشود و به راحتی در اختیار افراد فرصت طلب قرار می گیرد . به طور مثال در بسیاری از کارخانه های تولیدی افراد مختلف بر اساس شیفت کاری خود در محل کار حضور خواهند داشت و به تناوب از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و هیچگونه نظارتی بر به کارگیری و استفاده از این گوشی ها وجود ندارد که در نهایت بیشترین امکان را به هکرها میدهد که ازاین طریق تمامی اطلاعات موجود در سیستم ها را رصد کرده و شرکت ها و کارخانه ها را با ضرر مالی هنگفتی روبرو کنند .

این چاپگرها با توجه به انتقال اطلاعات در قالب امواج و استفاده از سیگنالهای صوتی همواره در معرض خطراتی از این دست قرار دارند که تا به امروز نظارتی یر آن نبوده است و به عنوان مثال در کشور آمریکا استفاده از این چاپگرها در بخش بزرگی از اقتصاد این کشور نقشی حیاتی داشته و ضعف امنیتی این چاپگرها همواره تهدیدی بالقوه تلقی میشود .

در حال حاضر محققان طرحی برای پنهان کردن این امواج با فرستادن سیگنالهای متفاوت روی این دستگاه ها و یا مخفی کردن این امواج صوتی را در دستور کار قرار داده اند اما به نظر مطمئن ترین راه برای محافظت از این چاپگرها دور نگه داشتن تلفن های هوشمند از این پرینتر ها است .

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع : UPI

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا