اولین همایش ملی نقش کودک در توسعه پایداربرگزار شد

 دبیرعلمی همایش ملی نقش کودک در توسعه پایدار با رویکرد HSE در مراسم افتتاحیه این همایش به انعقاد قرارداد با دانشگاه های معتبر در تهران برای بررسی موضوعات HSE در برخی از مراکز آموزشی تهران اشاره کرد و گفت: خطرات هزار و 459 مدرسه، مهدکودک و خانه کودک در 5 منطقه تهران مورد شناسائی و ارزیابی قرار می گیرند.
غلامرضا کرباسی با اشاره به اینکه تاکنون 520 مدرسه در تهران مورد ارزیابی و ممیزی قرار گرفته است، افزود: تعامل و همکاری بهتر مسئولان آموزش و پرورش موجب هم افزائی در این زمینه خواهد شد.
وی ادامه داد: شهر تهران از سوی شهرداری به عنوان شهر دوستار کودک و نوجوان انتخاب شده و این مجموعه در تلاش است تا شرایط لازم را برای این قشر آسیب پذیر جامعه به نحو مطلوب فراهم کند.
کرباسی یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار شهری و دستیابی به شهر پایدار را بکارگیری سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE ) دانست و گفت: کاهش هزینه، پرهیز از ریسک و در نهایت افزابش اعتبار و جذب منابع از جمله مزایای تحقق این موضوع است.
شناسائی و ارزیابی ریسک در مهدها، خانه های کودک و مدارس، مروری بر فعالیت انجام شده در جهت آموزش شاغلین، اولیا، مربیان و شهروندان ، نفش تغذیه سالم در حوزه کودک و نوجوان و اهمیت اقتصا در حوزه کودک و نوجوان از جمله محورهای این همایش است.
پرورش خلاقیت، پویائی و بهداشت روان کودک، مدارس با رویکرد توسعه پایدار، مدارس سبز، اهمیت و نقش سازمان های متولی در کاهش حوادث و خطرات مدارس و مزایا و چالش های پیش روی در استقرار سیستم مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست از دیگر محورهای این همایش است.
ارتقا فرهنگ HSE در حوزه کودک و نوجوان، تلاش برای ایجاد محیطی ایمن، سالم و پاک در مراکز آموزشی و پرورشی و دستیابی به سازوکارهای سیستماتیک برای دریافت بازخورد از عمکرد HSE از اهداف کاربردی این همایش می باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا