روز جهانی محیط زیست هشداری جدی در راستای حراست از این سرمایه بزرگ است

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در اولین همایش بین المللی محیط زیست و حیات وحش ایران که در سالن اجتماعات تالار شهر قزوین برگزار شد، افزود: متاسفانه انسان خردورز که بایستی در سایه عقل، حیات انسانی خود را ارتقا بخشد و راه را برای اعتلای زندگی بهتر در این دنیا و سرای ابدی هموار کند به دلیل فاصله از حیات عقلانی، زندگی انسانی خود را تباه کرده و محیط زیست و حیات وحش را نیز در معرض نابودی قرار داده است.
وی، جامعه انسانی را در معرض نابودی دانست و ادامه داد: نهاد خانواده در معرض فروپاشی کامل قرار دارد و در آینده نه چندان دوری شاید شما با یک نور افکن قوی در اروپا در جست و جوی یک فرزند باشید که در خانواده رشد کرده باشد. 
ابوترابی فرد با اشاره به اینکه محیط زیست و جهان وحش به عنوان مسایل بعدی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه کرد: مساله امروز ما انسانیت است و باید به تربیت انسان همت گمارد و با توجه به حیات انسانی، حیات حیوانی و نباتی را نیز به طور قطع در نظر داشت.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مدارسی که اسلام برای انسان تاسیس کرده، مدرسه حج و زیارت خانه خداست و این مدرسه، انسان را تربیت می کند که هم به نباتات و هم به جهان وحش و طبیعت توجه خاصی داشته باشد.
وی تاکید کرد: در مراسم حج انسان ها نباید به هیچ انسانی حتی با سخن آسیب برسانند، گیاهی را از زمین بیرون درآورند و به حیوانات، حتی درندگان صدمه بزنند که این به معنای احترام به محیط زیست، حیات وحش و حفظ آنهاست.
ابوترابی فرد در ادامه اسراف را یکی از مصادیق کفر از دیدگاه قرآن کریم عنوان کرد و گفت: روزانه بیش از 700 میلیون متر مکعب گاز را پالایش و مصرف می کنیم و ضمن استفاده بی رویه منابع طبیعی، محیط زیست را نیز آلوده می کنیم.
وی با اشاره به لزوم تغییر سبک زندگی برای استفاده از منابع طبیعی، افزود: ما بیشتر مصرف کننده منابع هستیم بدون آنکه بخواهیم کالایی را از آن تولید کنیم در واقع بیشترین آسیب را به آن وارد می کنیم.
به گزارش ایرنا، ابوترابی فرد گفت: امیدوارم با حراست از سرمایه های گران بهای موجود در حوزه محیط زیست و استفاده از فرصت های ایجاد شده به رونق اقتصاد و تولید کشور خود کمک کنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا