شناگاه های آلوده کشور شناسایی می شوند

مدیرکل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باتوجه به نزدیک شدن فصل تابستان، مسافران زیادی از شناگاه های شمالی کشور استفاده می کنند که بررسی میزان آلودگی، منشایابی و نصب پرچم با اعلام اخطار مبنی بر آلوده بودن آن شناگاه ها جزو برنامه های در دست اقدام معاونت محیط زیست دریایی است.

به گزارش ایرنا، ضیاءالدین الماسی روز چهارشنبه در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در نشست خبری اظهار کرد: به طور کلی چهار نوع آلودگی عمده دریاها را تهدید می کند.
وی افزود: آلودگی هایی با منشا فعالیت های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی های ناشی از پساب های انسانی و آلودگی های ناشی از فعالیت های کشاورزی، دریاهای کشور را تهدید می کند که برای هر چهار دسته از این آلودگی ها برنامه های مطالعاتی و پایش تدوین شده است.
الماسی ادامه داد: برای این منظور طرح مطالعاتی و پایش سواحل کشور با اولویت شناگاه ها در سواحل شمالی کشور در حال انجام است. 
مدیرکل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: شناگاه های ساحلی کشور از لحاظ آلودگی میکروبی مورد پایش قرار می گیرند که در نظر داریم تا قبل از رسیدن فصل شنا این برنامه به پایان برسد.
الماسی گفت: برخی فعالیت های انسانی اعم از صنعتی و کشاورزی موجب آلوده شدن شناگاه ها شده از این رو مکان یابی جدید آنها در دست اجرا است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا