توسعه همکاری های بین المللی پارک های علم و فناوری در دوران پسابرجام

خسرو پیری روز چهارشنبه در چهاردهمین نشست مشترک رئیسان پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در جزیره قشم، افزود: هم اینک 37 پارک علم و فناوری و 167 مرکز رشد در کشور فعال است که با حمایت از این بخش ها می توان به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور دست یافت.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به شرکت های دانش بنیان، گفت: در سال های گذشته توجه چندانی به این بخش نشده بود که با بررسی های انجام شده در دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شاهد نقش آفرینی بیشتر این حوزه هستیم.
پیری تدوین و چاپ مجموعه مراکز علم و فنآوری در ایران و چند کشور دیگر با همکاری پارک ها، اجرای کامل تفاهمنامه های همکاری دفتر برنامه ریزی امور فناوری و انجمن علمی و ارزیابی عملکرد پارک ها را از جمله مهمترین برنامه های اجرا شده این مراکز برشمرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون پارک های علم و فنآوری در تمامی کشور و استان ها فعال هستند، اضافه کرد: توسعه همکاری های داخلی و بین المللی از مهمترین برنامه های پارک ها و مراکز رشد در دوران پسابرجام است.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین نشست دو روزه رئیسان پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور صبح امروز در جزیره قشم آغاز شد.
نحوه استقرار شرکت های خارجی در پارک های علم و فناوری داخل کشور در این نشست مشترک به بحث و بررسی گذاشته می شود.
تعامل و همفکری مدیران پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور، هم افزایی بیشتر بین تصمیم گیران این حوزه ها و تبادل نظر با مسئولان وزارت علوم، سازمان ها و دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف برگزاری این نشست اعلام شده است.
رئیسان پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در این گردهمایی در خصوص مباحث مختلفی همچون آسان سازی قوانین بیمه، مالیات، گمرگ، کمبود بودجه، و نحوه استقرار شرکت های خارجی در پارک های علم و فناوری داخل کشور تبادل نظر و مذاکره می کنند.
حمایت های مالی، تامین بودجه برای ایجاد زیرساخت های مناسب، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها و همچنین حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور از جمله برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع موانع موجود و ارتقاء جایگاه پارک های علم و فناوری در این نشست اعلام شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا