بیماران قلبی در ایران جوانتر هستند

دکتر سید سعید حسینی سه شنبه در چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران اظهار کرد: تعویض دریچه قلب بدون جراحی برای کسانی که جراحی قلب برای آنها خطرناک است و یا امکان درمان بیماری آنها از طریق آنژیوگرافی وجود ندارد، انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعویض دریچه قلب بدون جراحی در آینده نزدیک در کشور انجام خواهد شد، گفت: مهم ترین مسئله برای پیشیگیری از بیماری های قلبی پرهیز از عوامل و ریزفاکتورهای بیماری های قلبی است و اگر مردم بتوانند به مسائل بهداشتی و تغذیه توجه داشته باشند، بار بیماری های قلبی و عروقی در آنان کاهش خواهد یافت.

به گفته حسینی، چاقی، فست فودها، استعمال سیگار، دیابت، مصرف زیاد قند و نمک، استرس و آلودگی هوا از مهم ترین عواملی است که می تواند فرد را به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا کند.

عضو هیئت علمی بیمارستان قلب شهید رجایی اظهار کرد: میانگین سن بیماری های قلبی و عروقی در کشورهای خارجی ۶۰ تا ۶۵ سال اما در ایران ۵۰ تا ۵۵ سال است که نشان می دهد بیماری قلبی و عروقی در کشور ما در سنین پایین تر اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی برای پیشگیری از مهم ترین مقوله هایی است که دولت و مسوولان حوزه سلامت باید به آن توجه جدی نشان دهند و با اختصاص سوبسید در لبنیات و مواد غذایی مفید این بیماری ها را در کشور کاهش دهند.

به گزارش مهر، چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران امروز با حضور متخصصان داخلی و خارجی تا روز جمعه ۱۴ اسفند ماه جاری در بیمارستان قلب شهید رجایی برپاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا