آخرین تحولات فناورانه مرسدس بنز

خبر اول به استفاده هر چه بیشتر از نیروی انسانی در این کمپانی مربوط است. در شرایطی که هر روز خبرهای متنوعی از پررنگ‌ترشدن نقش ربات‌ها در تولید محصولات صنعتی می‌شنویم، مرسدس بنز از تمرکز بیشتر روی نیروی انسانی خود خبر می‌دهد. توجیه شرکت این است که ربات‌ها نمی‌توانند خواسته‌های مشتریان سری اس (S) مرسدس بنز را برآورده کنند. مثلا طراحی گرم‌کن لیوانی که با فیبر کربن ساخته شده یا ایجاد چهار نوع پیچ مختلف روی تایرهای خودرو ظاهرا چیزی نیست که از عهده ربات‌های خودروساز مرسدس بنز برآید. در حقیقت تولید آن بخش از محصولات و سوار کردن آنها روی خودرو که حالت سفارشی و متنوع دارند چیزی است که نیازمند نیروی انسانی است. در این شرایط استفاده از نیروی انسانی هزینه به مراتب پایین‌تری نسبت به استفاده از ربات‌ها روی دست خودروساز خواهد گذاشت.

مطالعات نشان می‌دهد تا سال 2018 بیش از 3/1 میلیون ربات صنعتی در کارخانه‌ها تولید قطعات مختلف را عهده‌دار خواهند شد. در این میان کمپانی‌هایی که امکانات متنوعی به خودروهای خود به صورت سفارشی اضافه می‌کنند، امکان کمتری برای به کارگیری ربات‌هایی خواهند داشت که معمولا کارهای تکراری و غیر متنوع انجام می‌دهند.

خبر دوم به رونمایی از محصولات سال 2017 این کمپانی مربوط است. در میان مدل‌های اخیر مرسدس بنز، مدلC43 AMG کوپه که از خانواده کلاس C مرسدس بنز محسوب می‌شود، به علت بهره‌مندی از فناوری‌های خاص نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است.

مرسدس بنز در این محصول فناورانه خود از موتوری شش سیلندر V شکل با حجم 3000 لیتر استفاده کرده است. افزودن دو توربوشارژر به این سامانه در نهایت موجب شده تا توان خروجی این موتور به ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر برسد. استفاده از توربوشارژر موجب می‌شود موتورهایی با ابعاد کوچک، وزن کمتر و با قدرت بیشتر داشته باشیم. در این گونه موتورها توربینی ساخته شده تا انرژی حاصل از خروج دود از اگزوز را به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهد. به بیان دیگر توربو شارژر کمپرسوری است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط موتور خودرو، موجب احتراق بهتر سوخت و در نتیجه افزایش قدرت موتور می‌شود.

استفاده از جعبه دنده اتوماتیک 9 سرعته به همراه فناوری چهارچرخ متحرک قابلیت مانور خودرو را در شرایط مختلف جاده و رانندگی به خوبی تضمین می‌کند. بعلاوه تجهیز این خودرو به کیت ای‌ام‌جی (AMG) که امکان بهره‌مندی از پنج وضعیت رانندگی را مهیا می‌کند در کنار رینگ‌های 18 اینچ آلومینیومی، کنترل خودرو را در حالی که از بیشترین قدرت موتور و شتاب خودرو می‌توان بهره گرفت در اختیار راننده قرار می‌دهد. مدل C43 که حداکثر سرعتش تا 250 کیلومتر بر ساعت تنظیم شده طی مدت 6/4 ثانیه می‌تواند از حالت متوقف به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

مرسدس بنز اعلام کرده است برنامه کلی‌اش این است که در آینده محصولات خود در کلاس C را بیش از گذشته توسعه دهد. این خودروها که نمونه کامپکت یا فشرده سواری‌های مرسدس بنز هستند از سال 1993 در این کمپانی تولید می‌شوند و از استقبال جهانی خوبی برخوردار بوده‌اند. به نظر می‌رسد طراحی و ساخت مدل C43 AMG نیز در همین مسیر انجام گرفته باشد. قرار است با عرضه موفق این مدل تا پاییز سال آینده، محصولات متنوع دیگری از سریC43 راهی بازارهای جهانی شود. مرسدس بنز هنوز قیمتی از مدل C43 اعلام نکرده است.

 

منبع:جام جم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا