سیاست دولت تدبیر و امید شناسایی و حمایت از نخبگان و مخترعان است

غلامعلی منتظر روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه ای رویش آذربایجان در تبریز افزود: جشنواره ملی رویش با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها برگزار می شود.
وی تکمیل چرخه نوآوری برای رسیدن به محصولی دانش بنیان و تبدیل دارایی های فکری به ثروت را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
منتظر اظهارکرد: مهم ترین عامل رشد و پویایی جامعه، منابع انسانی آن است و بنیاد ملی نخبگان در تلاش است تا برگزیدگان چنین جشنواره هایی را به سمت اندیشه ورزی، خردورزی و توسعه علم و فناوری هدایت کند.
وی ادامه داد: در هر جامعه ای، حدود یک درصد از افراد جامعه می توانند بقیه افراد را با خود همراه ساخته و به عنوان قافله سالار، طلایه دار و پیشگامان علمی از آنها یاد می شود.
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: با توجه به این درصد در کشور ما نیز حدود یک میلیون نفر از جمعیت به عنوان سرمایه های توانمند و متخصص نیروی انسانی برگزیده ما هستند که باید سرمایه گذاری بر روی این افراد با جدیت بیشتری صورت گیرد تا کشور به سمت علم و تکنولوژی پیش رود.
 به گزارش ایرنا , جشنواره منطقه ای رویش آذربایجان از سلسله جشنواره های ملی رویش بنیاد ملی نخبگان 11 و 12 اسفند ماه جاری در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا