اختصاص سه بورس تخصصی آکادمی اتحادیه اروپا به کارشناسان محیط زیست ایران

آندره روپرشپر عصر روز دوشنبه در مراسم امضای سند همکاری محیط زیستی دو کشور ایران و اتریش افزود: خوشحالم که همکاری دوجانبه بین دو کشور آغاز شده و این نشان از اهمیت دادن ایران به موضوع حفاظت از محیط زیست دارد.
وی اظهار کرد: ایران جزو اولین کشورهایی است که بحث محیط زیست را در قانون اساسی خود آورده است و از آنجا که رهبر ایران و رییس جمهوری آن بر حفظ محیط زیست تاکید دارند بسیار تحت تاثیر قرار گرفته ام.
وی ادامه داد: در سه روز سفر خود به ایران هم در زمینه محیط زیست و هم کشاورزی فرصت خوبی خواهد بود که روابط دو جانبه را تعمیق ببخشیم.
وی ادامه داد: در امضای برنامه عمل امروز نقشه راهی برای همکاری دو کشور ترسیم شد که امیدواریم در ماه مارس و همراه با سفر رییس جمهوری ایران به اتریش به امضای نهایی برسد.
وی گفت: مدیریت پارک های ملی ، پاکیزه نگه داشتن منابع آبی و مدیریت پسماند برخی محورهای اصلی همکاری در این سند است.
روپرشپر به توافق پاریس( نشست تغییر اقلیم ) ، اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا بندهای توافق پاریس هرچه زودتر جنبه اجرایی پیدا کند و ایران در این زمینه نقش به سزایی ایفا کرده است.
وی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران گفت: افتخار داشتم در این نمایشگاه شرکت کنم و شرکت های اتریشی که از فناوری های محیط زیستی نوینی برخوردار هستند نیز در این نمایشگاه حضور دارند که امیدوارم در پایان آن شرکت های ایرانی و اتریشی مرتبط به توافق های خوبی دست یابند.
وی گفت: همچنین به توافق رسیدیم که صندوق های محیط زیست دو کشور با همدیگر همکاری خوبی داشته باشند.
به گفته وی ، صندوق محیط زیست و انرژی اتریش بیشتر در حوزه کاهش مصرف انرژی و کاهش ضرر و زیان محیط زیستی تمرکز دارد و سرمایه آن حدود 80 میلیون یورو است که در تلاشیم با سرمایه این صندوق از بخش خصوصی حمایت کنیم.
وزیر محیط زیست اتریش تاکید کرد: اما لازمه این کار استمرار صادرات و افزایش سرمایه این صندوق است که به چارچوب روابط تجاری برمی گردد و امیدواریم به دوران قبل از تحریم ها برگردیم زیرا رابطه سنتی خوبی بین دو کشور حکمفرما بود.
به گزارش ایرنا ، روپرشپر گفت: همچنین آبیاری هوشمند و پایداری در کشاورزی و گردشگری کشاورزی از جمله مباحثی است که در نظر داریم در مدت سه روز سفر خود در ایران با همتای خود در بخش کشاذورزی صحبت کنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا