سرچشمه صنعتی‌شدن امروز ایده‌پردازی استعدادهای جوان است

 دکتر منوچهر جوکار در همایش "ایتاپ" که امروز دهم اسفندماه در آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ایده‌پردازی از یک منظر دشوارتر از پیاده‌کردن آن و از یک منظر نیز ساده‌تر است.

وی افزود: به نظر من مطرح‌کردن یک ایده در سه دقیقه خود یکی از زیباترین ایده‌ها است که نشان‌دهنده توانمندی ما در ایده‌پردازی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که دنیای امروز دنیای ایده است، گفت: بسیاری از کشورها اکنون دیگر صنعتی نیستند؛ صنعتی‌بودن منطبق با دوره کلاسیک است. در این عصر، صنعتی‌شدن را ایده‌پردازی تعریف می‌کنند که مهم‌ترین سرچشمه آن نیز استعدادهای جوان است.

جوکار تصریح کرد: به نظر من تعداد ایده‌های مطرح‌شده در این جشنواره در این فرصت محدود بسیار ارزشمند است و امیدوارم برگزاری این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از پارک علم و فناوری خوزستان در حمایت از این برنامه‌ها، گفت: برای انجمن‌های علمی در دانشگاه مسئله ایده‌پردازی حائز اهمیت است. در پارک علم و فناوری امکان ثبت منطقی و قانونی ایده‌ها وجود دارد تا شاهد بازخورد آن در کشور در آینده باشیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری مجدد این همایش در اردیبهشت‌ماه آینده در همین سالن خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین اعضای این انجمن می‌توانند خود را اعضای انجمن علمی کسب و کار نو نیز بدانند و ایده‌های خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کنند.

به گزارش ایسنا، در این همایش 33 ایده مطرح و به نفرات اول تا سوم به‌ترتیب سکه تمام ‌بهار، نیم‌بهار و ربع بهار آزادی اهدا شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا