سفر زمینی با سرعت 700 کیلومتر در ساعت

بر اساس گزارش های رسمی، یکی از موضوعات بسیار مهمی که در جلسات رسمی دولتی طی ماه گذشته میلادی عنوان شده و مسئولان قوه مقننه؛ سیاستگذاران کلان و مشاوران ارشد دولت چین روی آن اصرار دارند، بحث گسترش هر چه بیشتر خطوط راه آهن فوق سریع است.

بر اساس آمارهای رسمی ؛ کشور چین دارای وسیع ترین شبکه راه آهن سریع السیر در سراسر دنیا بوده و هم اکنون بیش از 19 هزار کیلومتر خط آهن ویژه تردد قطارهای سریع السیر در این کشور وجود دارد. باید در نظر داشت که این میزان گستردگی خط آهن پر سرعت موجود در کشور چین ، در حدود 60 درصد از میزان کل خطوط ریلی پر سرعت موجود در جهان محسوب شده و به همین دلیل می توان کشور چین را سردمدار و پیشرو در زمینه توسعه و ساخت قطارهای پر سرعت قلمداد کرد.

در حال حاضر و بر اساس آمارهای رسمی ؛ کشور چین دارای وسیع ترین شبکه راه آهن سریع السیر در سراسر دنیا بوده و هم اکنون بیش از 19 هزار کیلومتر خط آهن ویژه تردد قطارهای سریع السیر در این کشور وجود دارد. باید در نظر داشت که این میزان گستردگی خط آهن پر سرعت موجود در کشور چین ، در حدود 60 درصد از میزان کل خطوط ریلی پر سرعت موجود در جهان محسوب شده و به همین دلیل می توان کشور چین را سردمدار و پیشرو در زمینه توسعه و ساخت قطارهای پر سرعت قلمداد کرد.

به گفته کارشناسان، این قطارهای پر سرعت قادر به ارائه خدمات و امکانات بسیار مناسبی به مسافران بوده و دولت چین در نظر دارد طی سال جاری میلادی باز هم بر گسترش این خطوط ویژه تمرکز کرده و روند فعلی را ادامه دهد. گفتنی است این قطارها دارای سطح ایمنی و استاندارد بسیار بالائی بوده و قادر به تحمل طوفان های شدید موسوم به تایفون هستند و همچنین طراحی آن ها به گونه ای است که دمای چهل درجه زیر صفر را به خوبی تحمل کرده و مسافران داخل قطار به هیچ عنوان در شرایط نامناسب آب و هوائی آسایش خود را از دست نخواهند داد. چندی پیش مقامات دولت چین به طور رسمی اعلام کردند در سال جاری میلادی بودجه ای برابر با 800 میلیارد یوان ( 120 میلیارد دلار ) صرف توسعه و گسترش این نوع خطوط ریلی خواهد شد.

بر پایه تعاریف استاندارد ، خط راه آهن قطار پرسرعت به هر گونه قطاری که با سرعت 200 کیلومتر در ساعت (124 مایل در ساعت) و یا بالاتر در خدمات شبکه قطار باشد، گفته می شود . یکی از نمونه های نسل جدید قطارهای سریع السیری مورد استفاده در چین ، CRH380A نام داشته و با سرعت هفتصد کیلومتر در ساعت حرکت می کنند . این خط ویژه در در استان گویژو Guizhou قرار دارد.

قطار پر سرعت موسوم به G3002 در منطقه گایدینگ Guiding ، از دیگر قطارهای پر سرعت چین محسوب می شود که حداکثر سرعت قابل دسترسی به ان در شرایط مناسب ، 286 کیلومتر در ساعت است.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا