نجار: شناسایی تغییراقلیم در برنامه ششم توسعه لحاظ شود

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار در دومین نشست دبیرخانه ملی هیات بین الدول تغییراقلیم که در سازمان هواشناسی برگزار شد، افزود: این گزارش ها باید تا پیش از برگزاری نشست سوم دبیرخانه ملی استخراج و جلسات کارگروه های تخصصی چهارگانه برگزار شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تعامل گسترده با سازمان ملل گفت: استفاده از فرصت های بین المللی و تامین مالی برای طرح های مرتبط با تغییر اقلیم و نیز پیگیری آنها در دستور کار این سازمان قرار دارد. 
نجارهمچنین طرح تقویت کاهش خطرپذیری بلایا درایران را به عنوان الگوئی موفق برشمرد وافزود: ناهنجاری های اقلیمی مانند طوفان ها، خشکسالی های بلندمدت و ادامه دار بودن تغییرات دما وبارش در کشور نشان دهنده عمق اثرات تغییر اقلیم در ایران است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشورگفت: افزایش سطح آب دریاها تنها نشانه تغییر اقلیم نیست بلکه به مفهوم واقعی می توان نشانه هائی از این پدیده را در کشور مشاهده کرد.
به گزارش ایرنا، سازمان مدیریت بحران کشور از اعضاء دبیرخانه ملی هیات بین دولی تغییر اقلیم است.هیات بین الدولی تغییراقلیم (IPCC) هم ارگان بین المللی ارزیابی تغییرات اقلیمی به شمار می آید.
دبیرخانه هیات نیز مسئولیت انجام هماهنگی تمامی کارهای هیات را برعهده دارد و با دولت ها ارتباط برقرارمی کند.همکاری با این هیات برای تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد و سازمان جهانی هواشناسی آزاد است ودولت ها می توانند در کار بازبینی و جلسات علنی، یعنی محل اتخاذ تصمیمات اصلی پیرامون کارهیات، همچنین ارائه، پذیرش و تصویب گزارش هاحضورفعال داشته باشند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا