رکوردی جدید در حملات امنیتی به بانک ها

بر اساس گزارش سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا یا IRS، شمار کلی حساب های کاربری که سال گذشته حداقل یک بار مورد حمله سایبری قرار گرفته اند افزایش یافته است. به گزارش IRS در طول بررسی یک دوره 9 ماهه از این حادثه، 390 هزار حساب کاربری مالیات دهندگان در طی حمله های سایبری مورد دسترسی قرار گرفته است. تعداد حساب های کاربری مورد حمله قرار گرفته در ماه های می و اوت سال میلادی گذشته به ترتیب 114 و 220 هزار بوده اند. این در حالی است که تعداد حساب های مورد حمله قرار گرفته شده تا ماه جاری 700 هزار عدد گزارش شده است.

تعداد حساب های کاربری مورد حمله قرار گرفته در ماه های می و اوت سال میلادی گذشته به ترتیب 114 و 220 هزار بوده اند. این در حالی است که تعداد حساب های مورد حمله قرار گرفته شده تا ماه جاری 700 هزار عدد گزارش شده است.

بنابر اظهارات این سازمان، علاوه بر این تعداد، 295 هزار حساب کاربری دیگر نیز هدف حمله قرار داده شده بودند اما دسترسی به آنها با موفقیت همراه نبوده است. علاوه بر این، قابلیت "دریافت رونوشت" حساب های کاربری که یکی از اهداف حملات سایبری نیز بوده است، از می ماه سال میلادی گذشته بعد از یک حمله سایبری از دسترس خارج شده است.

 این سازمان اعلام کرده است که کاربرانی که حسابشان مورد حمله قرار داده شده است به زودی نامه ای از سوی IRS دریافت کرده و در آن از این امر مطلع خواهند شد. این آمار نشان دهنده این است که شاهد یک رکورد جدید در زمینه حملات امنیتی بوده ایم و دنیای وب ناامن تر از گذشته است.

به این ترتیب اگر از سیستم های پرداخت آنلاین استفاده می کنید، بهتر است تا ساختارهایی مانند تائید هویت دو عاملی را مورد استفاده قرار بدهید تا از نظر امنیتی با خاطری آسوده تر به فعالیت خود ادامه بدهید.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا