انجام نخستین عمل جراحی پیوند رحم در آمریکا

بر اساس گزارش منابع رسمی در ایالات متحده آمریکا ؛ نخستین عمل جراحی پیوند رحم به مدت  9 ساعت؛ در چهارشنبه گذشته به وسیله یک رحم اهدایی از یک زن متوفی 26 ساله صورت گرفت. این پیوند برای اولین بار در حوزه مطالعه بر روی ناباروری و مشکلات رحم صورت گرفته و به طور خاص با هدف درمان ناباروری در زنانی  که مشکلاتی در رحم خود داشته اند و این مشکلات باعث عدم باروری در آن ها شده بود ، انجام می شود . به اعتقاد پزشکان،  عموما بیماریهای ژنتیکی در رحم و یا زخم در این عضو مانع رشد جنین شده و باروری را مشکل می کند .

در این روش ، در ابتدا باید تخمدان های شخص اهدا کننده از بدنش خارج شده و در شرایط انجماد قرار گیرد . سپس عمل پیوند عضو همانند تمامی عمل های پیوند باید با حداکثر کنترل و حفظ شرایط ایمنی صورت گرفته  و پس از اهدا، شخص گیرنده نیز باید تحت مراقبت شدید باشد تا هیچ خللی درکارکرد  عضو جدید و عکس العمل های بدن به این عضو پیوندی رخ ندهد  .

دکتر توماس فالکون ، متخصص زنان و رییس کلینیک  پزشکی زنان در کلیولند  در رابطه با این عمل جراحی موفقیت آمیز گفت : تحقیقات در خصوص  پیوند رحم از پاییز سال گذشته  آغاز شده و به طور موفقیت آمیزی پیگیری می شود اما مانع اصلی در این حوزه مشکلاتی از قبیل دلایل شخصی ، قانونی ، حقوقی یا فرهنگی است .

او در ادامه عنوان کرد که پیوند رحم در کشور های ترکیه و سوئد پیش از این انجام شده بود . وی در این خصوص افزود که این عمل پیوند عضو بسیار مخاطره آمیز است و تنها توان یک و حداکثر دو بارداری را در اختیار گیرنده رحم قرار می دهد .

وی در توضیح روند انجام این جراحی گفت: در ابتدا باید تخمدان های شخص اهدا کننده از بدنش خارج شده و در شرایط انجماد قرار گیرد . سپس عمل پیوند عضو همانند تمامی عمل های پیوند باید با حداکثر کنترل و حفظ شرایط ایمنی صورت گرفته  و پس از اهدا، شخص گیرنده نیز باید تحت مراقبت شدید باشد تا هیچ خللی درکارکرد  عضو جدید و عکس العمل های بدن به این عضو پیوندی رخ ندهد  .

در ادامه این پروسه شخص گیرنده باید ماهانه تحت آزمایش و نمونه برداری از عضو قرار بگیرد و این فرایند باید  تا زمان بارداری که حداقل یک سال پس از پیوند است ادامه یافته و فرد پیرنده طی این مدت دارو هایی خاص را مصرف خواهد کرد.

 دکتر فالکون در تشریح آخرین مرحله لقاح  عنوان کرد که عمل لقاح باید در شرایط آزمایشگاهی صورت گرفته و کودک نیز تنها به وسیله عمل سزارین باید به دنیا بیاید و حداکثر بعد از دو بارداری ، رحم اهدا شده باید از بدن مادر خارج شود و داروهای کنترل کننده عضو اهدایی نیز قطع خواهد شد.

منبع :UPI

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا