نرم افزار هوشمند برای کنترل سلامتی

بسیاری از افراد، شرکت گوگل را صرفا در زمینه فناوری های اطلاعاتی می شناسند ولی این شرکت تقریبا در تمامی علوم شاخه ای فعال دارد و یکی از این شاخه های کاری، علوم پزشکی است. به تازگی این شاخه از گوگل با استفاده از طرحی که به هوش مصنوعی تعلق داشته است، سیستمی را طراحی کرده است که به گفته گوگل، گامی مهم در راستای بهبود سلامتی انسان ها خواهد بود.

اولین نرم افزار این پروژه یعنی Streams، به مشکلات مربوط به کلیه اختصاص دارد. همچنین با استفاده از سومین برنامه به نام Hark می توان بیماری های رو به وخامت را نیز تا حدودی تشخیص داد.

پروژه دیپ مایند (DeepMind) بیش تر تمرکز خود را بر روی حل کردن مشکلات هوش های کامپیوتری بزرگ  گذاشته است. با این حال، این پروژه به تازگی مجهز به مفهومی عملی تر در کوتاه مدت شده است که این مفهوم، مراقبت های بهداشتی است. طرح بهداشتی جدید این پروژه می تواند از نرم افزار های تلفن های همراه هوشمند برای رساندن اطلاعاتی درباره سلامت فرد به پزشک ها و پرستاران استفاده کرده و در شرایط ضروری جان فرد را نجات دهد.

اولین نرم افزار این پروژه یعنی Streams، به مشکلات مربوط به کلیه اختصاص دارد. همچنین با استفاده از سومین برنامه به نام Hark می توان بیماری های رو به وخامت را نیز تا حدودی تشخیص داد. به این ترتیب می توان انتظار داشت که میزان تحت نظارت بودن وضعیت بیماری در بسیاری از افراد با بهبودی چشمگیر تبدیل شود.

تلاش های اولیه مربوط به این پروژه تمرکز خود را بر روی خدمات بهداشت ملی بریتانیا قرار داده است. لازم است بدانید که این پروژه بر خلاف نام خود از هوش مصنوعی بهره نمی برد. با این حال اگر این طرح به خوبی پیش برود، قدم بزرگی در جهت ساده سازی اطلاعات بیمار برداشته شده است. با استفاده از این تکنولوژی ها می توان نیاز به دستگاه های قدیمی مانند فکس و پیجر را برای درک وضعیت بیمار از بین برد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا