معاون وزیر علوم: 80 آزمایشگاه مرکزی در دانشگاههای کشور فعال است

وحید احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود: دانشگاهها با استفاده از شبکه آزمایشگاه های علمی ایران از خدمات و اطلاعات یکدیگر استفاده خواهند کرد.
وی در ارتباط با فعالیت پارکهای علم و فناوری نیز بیان کرد: تلاش برای ایجاد شور و نشاط دانشجویی از طریق فعال کردن حمایت از ایده های نوآورانه و خلاقانه در دستور کار معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم قرار گرفته است.
احمدی یادآور شد: برای این مهم برنامه ای با عنوان جشنواره ایده های برتر و ایده های فناورانه در سال گذشته و امسال برگزار شد و پارکهای علم و فناوری مسئولیت دارند که با کمک دانشگاهها در این زمینه فعالیت کنند که نتیجه آن حضور دانشجویان در مراکز رشد است.
وی افزود: همانند سال گذشته برای سال آینده المپیاد طرح ایده کسب و کار دانشجویی در قالب جشنواره شیخ بهایی پیش بینی شده است تا از طریق آن با همکاری پارکهای رشد علم و فناوری فضای جدیدی برای دانشگاهها ایجاد شود.
احمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، گفت: مقرر شد برای راه اندازی بخش های جدید در دانشگاه خلیج فارس در سال جاری و آینده اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم. 
احمدی ادامه داد: سیاست وزارت علوم حمایت از نام خلیج فارس در حوزه علم و فناوری است و در این ارتباط تقویت آن با حمایت لازم از مقاله های این دانشگاه در دنیای علمی و بین المللی بطور جدی پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به برنامه معاونت پژوهشی و فناوری برای حمایت از نشریه علمی مطالعات محیطی خلیج فارس گفت: برای این دانشگاه همچنین سعی می شود که با حمایت لازم آزمایشگاه این دانشگاه به عنوان آزمایشگاه منبع منطقه خلیج فارس مطرح شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا