گزارش تصویری از ایستگاه فضایی میر

ایستگاه فضایی میر را می توان به عنوان یکی از دستاورد های بسیار مهم بشر در زمینه علوم فضایی دانست. این ایستگاه اولین ایستگاه پژوهشی بشر در فضا بود که برای اقامت طولانی مدت انسان در فضا طراحی شده بود. ارسال بخش اصلی این ایستگاه فضایی روسی از نوزدهم فوریه سال 1986 میلادی به سمت مدار کره زمین آغاز شده بخش های جانبی نیز رفته رفته با آن اضافه شده و ایستگاه یاد شده تکمیل گشت.

در این گزارش می توانید به مشاهده چند تصویر از لحظات قابل توجه در این ایستگاه فضایی بپردازید که شامل لحظات برجسته ای در تاریخ فضانوردی هستند

این ایستگاه رفته رفته از انحصار فضانوردان روسی خارج شد و به دلیل قابلیت هایی که برای زندگی طولانی مدت در فضا به انسان ها می داد مورد توجه بسیاری از فضانوردان کشورهای دیگر قرار گرفت. کم کم به تعداد افتخارات و تحقیقات انجام شده در این ایستگاه افزوده شد به طوری که هنوز هم امروزه با گذشت زمان از تجربیات به دست آمده از این ایستگاه استفاده می شود.

در این گزارش می توانید به مشاهده چند تصویر از لحظات قابل توجه در این ایستگاه فضایی بپردازید که شامل لحظات برجسته ای در تاریخ فضانوردی هستند که برخی از مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

– کلاوس دیتریچ (Klaus Dietrich)، فضانورد آلمانی، در حال تماشای فضاپیمایی که او را به ایستگاه  فضایی میر خواهد برد. تصویر مربوط به 17 مارس سال 1992 میلادی است.

– ایوان ولچنکو (Ivan Volchenkov) و نیکولای پتروف (Nikolay Petrov) در حال سر هم کردن یکی از لباس های طراحی شده در سال 1992 برای ایستگاه فضایی میر.

– والری کرزون (Valery Korzun) از روسیه، کلاودی آندره دشایز (Claudie Andre Deshays) و لئوپولد ایهارتز (Leopold Eyharts) از فرانسه در طول یک جلسه آموزشی در نزدیکی مسکو. تصویر مربوط به 31 مه سال 1995 میلادی است.

– خدمه پرواز STS-76 این تصویر 70 میلی متری را بر فراز استرالیا از ایستگاه فضایی میر گرفته اند.

– عکسی بدون تاریخ متشکل از خدمه پرواز میر و شاتل فضایی اندور متعلق به ایالات متحده.

– فضانوردی به نام شنون لوسید (Shannon Lucid) در حال بررسی گندم های این ایستگاه. تصویر متعلق به 23 سپتامبر سال 1996 میلادی است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا