کنترل مسواک هوشمند با تلفن همراه

کمپانی Oral-B سال گذشته سری هوشمند مسواک های خود را روانه بازار کرد و به دنبال آن در کنگره جهانی موبایل سال 2016 به معرفی مدل جدید تر این فناوری پرداخت. تکنولوژی تشخیص موقعیت هوشمند Oral-B برای ردیابی بهداشت دهان کاربران از سنسور های حرکتی و دوربین تلفن هوشمند آنها استفاده می کند.

نرم افزار یاد شده مطمئن می شود که شما تمامی نقاط دندان های خود را به هنگام مسواک زدن پوشش داده و جایی را از قلم نینداخته اید.

این سنسور ها و دوربین های یاد شده می توانند به اندازه گیری موقعیت، میزان فشار و زمان مسواک زدن بپردازند و الگویی از نحوه مسواک زدن را برای کاربر طراحی کنند. سپس تمامی این اطلاعات باغ استفاده از نرم افزاری نصب شده بر روی تلفن هوشمند کاربر به او ارائه می شوند. لازم به ذکر است که کاربر در هنگام خرید این مسواک های هوشمند نگه دارنده ویژه ای برای تلفن همراه خود دریافت می کند که می تواند هنگام مسواک زدن از آن برای قرار دادن تلفن همراه یاد شده رو به روی صورت خود استفاده کند.

علاوه بر این، سنسور های فشار برای این طراحی شده اند که کاربر از میزان فشار وارد شده بر روی دندان خود مطلع شده و از فشار زیادی بر روی دندان های خود در هنگام مسواک زدن جلوگیری کند (بنا بر نظر دندان پزشکان وارد کردن فشار زیادی بر روی دندان ها به هنگام مسواک زدن بیش از آن که مفید باشد مضر است).

به علاوه فناوری یاد شده می تواند در هنگام مواجهه با چنین امری با تنظیم فشار و سرعت مسواک به جبران آن بپردازد. علاوه بر این نرم افزار یاد شده مطمئن می شود که شما تمامی نقاط دندان های خود را به هنگام مسواک زدن پوشش داده و جایی را از قلم نینداخته اید.

با این حال هنوز زمان دقیق ورود این محصول به بازار مشخص نیست اما بر اساس گزارش ها به احتمال زیاد نمونه های اولیه آن در ماه جولای سال میلادی جاری برای فروش روانه بازار خواهند شد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا