سوپرکامپیوتری که ناراحتی انسان را درک می کند

بر اساس بسیاری از صاحب نظران، هوش مصنوعی تا زمانی که نتواند به درک احساسات بپردازد کامل و قانع کننده نخواهد بود. بر این اساس، روباتی که نتواند احساسات نهفته در گفتار شما را درک کند روبات خوبی نخواهد بود. با این حال کمپانی IBM با ارائه به روز رسانی پیشرفته تری برای روبات واتسون (Watson) خود تا حدودی بر این مشکل فائق آمده است.

این به روز رسانی شامل برنامه ای بسیار پیشرفته تر برای آنالیز صدا است که این هوش مصنوعی هم اکنون با کمک آن می تواند بسیاری از احساسات نهفته در نوشته های شما از جمله غم و شادی را شناسایی کند.

این به روز رسانی شامل برنامه ای بسیار پیشرفته تر برای آنالیز صدا است که این هوش مصنوعی هم اکنون با کمک آن می تواند بسیاری از احساسات نهفته در نوشته های شما از جمله غم و شادی را شناسایی کند. به این ترتیب اگر شما از موضوعی در عذاب باشید و به دیگران بگویید که حالتان خوب است واتسون به راحتی متوجه خواهد شد. واتسون هم اکنون در تشخیص گرایش های اجتماعی نظیر برون گرایی بهتر عمل می کند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی یاد شده با بهره گیری از این به روز رسانی در بیان احساست خود نیز بهتر عمل خواهد کرد. این سیستم هم اکنون به موتور تبدیل متن به گفتار جدیدی مجهز شده است که می تواند پاسخ ها را با لحن مناسب تری بیان کند. برای مثال اگر شما عصبانی باشید، کامپیوتر شما با صدای بلند به شما پاسخ نمی دهد.

با این حال باید به یاد داشت که این ویژگی ها برای هوش های مصنوعی هنوز کامل نیست و نقص های زیادی دارد اما با این حال می توان از آنها برای ساخت هوش های مصنوعی بسیار قوی تر با قدرت درک احساسات انسانی بهره گرفت.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا