سازمان مستقل برای آمایش سرزمین باید تشکیل شود

دکترمحمدحسین شریف زادگان روز سه شنبه در کارگاه آمایش، محیط زیست و توازن منطقه ای در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی (1399-1395) در سالن اجلاس سران افزود: برای آمایش سرزمین الزاماتی لازم است، که یکی از اینها انجام مانیتور به خاطر قطعیت بلندمدت این برنامه است و باید در این خصوص یک سازمان مستقل داشته باشیم.
وی گفت: گفته شده دربرنامه ششم توسعه مربوط به سازمان محیط زیست روابط آمایش سرزمینی را لحاظ کرده ایم، باید رابطه آمایش با دیگر برنامه های کشور وجود داشته باشد.
وی افزود: آمایش، لازمه برنامه ها و ویژگی بلند مدت است اما در برنامه ریزی منطقه از برنامه ریزی دو تا سه سال و تا بازده هفت سال وجود دارد.
وی ادامه داد: در سندی که به مجلس ارائه شده آمایش سرزمین برای برنامه استراتژیک بلندمدت است.
شریف زادگان یادآورشد: در آمایش سرزمینی، رد اکولوژیک ما نشان می دهد که ما بیش از توان سرزمین از آن بهره برداری کرده ایم، سدها توان 76 میلیارد مترمکعب ذخیره سازی دارند در صورتی که واقعیت نشان می دهد 46 میلیارد آب برای تنظیم سدهای کشور بیشتر نداریم، بیش از50 درصد عرصه سرزمین وارد تنش آبی شده است.
وی گفت: همچنین بیش از 80 درصد منابع تجدید شونده کشور را استفاده کرده ایم.
به گزارش ایرنا، این کارگاه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی از مسوولان مربوط به برنامه ریزی برنامه ششم توسعه و اساتید دانشگاه برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا