تلسکوپ جدید ناسا قوی تر از هابل

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ان گجت، تلسکوپ فضایی هابل که بیش از 25 سال در مدار قرار دارد، تصاویر شگفت انگیزی از اجرام آسمانی ارسال کرده که به اکتشافات علمی مهمی منجر شده است. به عقیده ستاره شناسان، تلسکوپ جدید میلیون ها کهکشان جدید و هزاران سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف خواهد کرد.

همچنین به گزارش وب سایت «تک تایمز»، در جیمز وب از بقایای یک ماهوارهٔ جاسوسی بدون استفاده ساخته می شود. این تلسکوپ غول پیکر از هجده آینه مستقل استفاده می کند؛ این تلسکوپ که بسیار بزرگ تر از تلسکوپ 200 اینچی «مونت پالومار» است، قرار است در اکتبر 2018 راه اندازی شود.
مسئولان ناسا در گزارشی گفتند: تکنولوژی هابل ما را بر آن داشت تا روی طول موج های بلند تر و فرا تر از آنچه هابل تاکنون انجام داده است، تمرکز کنیم. اجرام هر چه دور تر می شوند، نورشان از ماوراء بنفش به مادون قرمز تمایل پیدا می کند. رصد اجرام دور تر (برای مثال، اولین کهکشان هایی که در کائنات شکل گرفتند) نیاز به یک تلسکوپ مادون قرمز دارد.
با وجود این، ستاره شناسان هنوز هم چشم به فضاهای دور تر دارند. تلسکوپ «تی ای اس اس» برای راه اندازی در سال 2030 پیشنهاد شده است.
این تلسکوپ که هنوز در مراحل اولیه برنامه ریزی قرار دارد، قطری بین 300 تا 600 اینچ خواهد داشت و حتی کوچک ترین اندازه آن نیز 2000 برابر قوی تر از تلسکوپ هابل و 5 تا 10 برابر دقیق تر از تلسکوپ «جیمز وب» خواهد بود. ستاره شناسان از این رصدخانه عظیم برای جستجوی متان، ازون، بخار آب و دیگر نشانه های وجود حیات در دنیاهای ناشناخته استفاده خواهند کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا