هوشمندساختن منازل با موبایل

مجتبی خدام، مجری طرح هوشمند سازی منازل در گفتگو با مهر گفت: اکنون در دنیا به سمتی پیش رفته ایم که با آمدن گوشی های هوشمند، همه شرایطی تحت کنترل یک فرد باشد از این رو به فکر افتادیم تا منازل ایرانی را هوشمند سازی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از طبقه متوسط تا طبقه مرفه، گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید و ios را در اختیار دارند، افزود: به همین دلیل می توان گفت این گوشی ها جزء لاینفک افراد به شمار می روند بنابراین  استفاده از آنها برای کنترل اماکنی همچون منازل و محل کار به راحتی انجام می گیرد.

به گفته خدام، دراین راستا توانستیم با هوشمند سازی منازل، محل کار، ویلا، خودرو  و منازل را کنترل کنیم.

وی با اشاره به تفاوت این خانه هوشمند با سایر خانه های هوشمند گفت: بسیاری از شرکت ها تنها ارائه دهنده خدمات هستند و با تجهیزاتی خارجی یک منزل را هوشمند می کنند. این محصولات به طور صددرصدی برای مشتریان ایرانی ساخته نشده است.

خدام افزود: ما توانستیم تجهیزاتی را در هوشمند سازی منازل ایرانی به کار بگیریم که فقط برای مشتریان داخلی طراحی شده است زیرا موفق شدیم از ایده تا طراحی نرم افزار و سخت افزار را در مجموعه خود طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه خانه هوشمندی که طراحی کرده ایم مبتنی بر نیاز مشتری است، اظهار داشت: ارائه خدمات و محصول نهایی این شرکت قابل رقابت با مشابه خارجی است.

خدام عنوان کرد: البته که به کارگیری نمونه های خارجی می تواند مشکلاتی از قبیل عدم ارائه خدمات پس از فروش و سوء استفاده از اطلاعات منازل ایرانی به دلیل خارجی بودن سرور های هوشمند سازی که اتفاق می افتد وجود داشته باشد. از این رو این اطمینان وجود ندارد که با استفاده از سرورهای خارجی در هوشمند سازی منازل از اطلاعات منازل ایرانی سوء استفاده نشود.

به گفته خدام، اکنون ما در حال اخذ مجوز از پلیس فتا هستیم تا اطمینان خاطری برای استفاده کنندگان از ارائه این خدمات در کشور به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه به تازگی طرح هوشمند سازی منازل توسط شرکت ما به بهره برداری رسیده است، افزود: از طریق هوشمند سازی منازل، کنترل سیستم سرمایشی، گرمایشی، دما، انواع کنتورهای برق، گاز، آب و … امکان پذیر می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا