برگزاری نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان با محوریت مسائل مالیاتی

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در مورد برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری، افزود: این نشست با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و تبیین فعالیت ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه برگزار می شود.
پرویز کرمی با اشاره به اعطای معافیت های مالیاتی به شرکت های دانش بنیان در سال مالی 1392 و 1393 اظهار کرد: اجرای معافیت های مالیاتی 'قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات' از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور در حال پیگیری است؛ به طوری که برای سال مالی 1392، تعداد 40 شرکت و در سال مالی 1393، هزار و 290 شرکت مشمول استفاده از معافیت های مالیاتی ماده (3) قانون شده اند.
وی افزود: همچنین اجرای معافیت های مالیاتی ماده (9) قانون مبنی بر معافیت مالیاتی واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک های علم و فناوری نیز در سال های گذشته با پیگیری معاونت علمی و مساعدت سازمان امور مالیاتی اجرایی شده است.
کرمی گفت: برخی شرکت های دانش بنیان سوالات و ابهاماتی در خصوص نحوه استفاده از این معافیت ها یا سایر قوانین و ضوابط مالیاتی دارند بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درنظردارد دومین نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان را با محوریت مسائل مالیاتی شرکت های دانش بنیان و با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کند.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، با تقدیر از همکاری مناسب سازمان امور مالیاتی و امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی در اجرای این معافیت ها افزود: در این نشست علاوه بر مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری، مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی نیز حضور دارند و علاوه بر تبیین و تشریح فرایندهای اعطای معافیت ها و سایر ضوابط مرتبط، در مورد ابهامات و سوالات احتمالی شرکت ها نیز توضیحاتی ارایه خواهند داد.
وی همچنین، اهم موضوعات این همایش را معرفی سازوکار اعطای معافیت مالیاتی و پرسش و پاسخ در مورد سازوکارها و نحوه رسیدگی شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.
کرمی با بیان اینکه شرکت برای همه فعالان شرکت های دانش بنیان رایگان است، افزود: متقاضیان برای ثبت نام در این جلسه لازم است در سامانه ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ثبت نام کنند. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا