روسیه نظام کنترل اینترنت را طراحی کرد

«دمیتری پسکوف» سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه معتقد است هر کشوری تا حدود زیادی وابسته به فناوری مدرن و بالقوه است و در زمان حاضر اینترنت می تواند تهدیدی برای امنیت ما باشد، اما منظور برقراری کنترل کامل بر شبکه جهانی نیست.
پسکوف افزوده است که کشور بزرگی مانند روسیه باید از امکانات بالقوه خاص خود برای جبران گام های احتمالی غیر دوستانه که برای از کاراندازی بخش های کامل شبکه اینترنت هدف گذاری شده، برخوردار باشد. 
به گزارش ریانووستی، پسکوف در این باره افزوده است: کارهایی در این راه انجام می شود و این اهداف در مقابل متخصصان قرار دارند. اما نباید این کارها را کنترل کامل بر اینترنت تفسیر کرد.
بنا به گزارش های انتشار یافته، در طرح قانونی روسیه این رویکرد در نظر گرفته شده تا کانال های خارجی ارتباطات و نقاط تبادل ترافیک اینترنتی را بهتر کنترل کرد و کانال های بین المللی ارتباطات می توانند با داشتن مجوز به انتقال برون مرزی داده ها به اپراتورها بپردازند و اپراتورها برای تبادل ترافیک فقط از نقاط تبادل داده ها مندرج در فهرست دولتی استفاده خواهند کرد.
یه گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، از نگاه دست اندرکاران، این طرح قانونی ضرورت دفاع دولتی در مقابل حملات از خارج است که به درک فعالیت و کار بخش روسی شبکه اینترنت کمک خواهد کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا