راه اندازی پروژه تحقیقاتی امواج گرانشی در چین

رصدخانه امواج گرانشی تداخل لیزری مستقر در آمریکا (LIGO) کشف امواج گرانشی را در روز پنجشنبه اعلام کرد.

وجود این نوع امواج در سال 1916 توسط آلبرت اینشتین از طریق نظریه نسبیت عام به طور نظری پیش‌بینی شد و صدسال بعد، در سال 2016 به کمک تأسیسات LIGO به طور تجربی مشاهده شد.

خبرگزاری شین هوا به نقل از لی مایو، رئیس موسسه نجوم و علوم فضایی از یک دانشگاه در چین اعلام کرد: این کشف جدید باعث تشویق محققان برای انجام مطالعات بیشتر در زمینه امواج گرانشی در سراسر جهان شده و کشور چین نیز با سرعت در حال انجام تحقیقات داخلی است.

به گفته لی، تیانجین در حال حاضر در حال پیشرفت در برخی فناوری‌های کلیدی بوده و آنها را طی چهار مرحله و در 15 تا 20 سال آینده به اجرا درمی‌آورد. از جمله این فناوری‌ها، آخرین مرحله از راه اندازی سه ماهواره در مدار برای تشخیص امواج گرانشی است.

دانشگاه «سون یات سن» قصد ساخت یک رصدخانه 5000 متر مربعی و یک آزمایشگاه جدید به وسعت بیش از 10 هزار متر مربع در کوه فنقوانگ در شهر Zhuhai در استان گوانگدونگ را دارد.

چن یانبی، دانشمند لیگو، اظهار کرد: تیانجین امواج گرانشی را در فضا مورد بررسی قرار خواهد داد که از تحقیقات انجام شده توسط رصدخانه زمینی آمریکا متمایز است.

به گزارش ایسنا،  دانشگاه سون یات سن برای انجام این پروژه مایل به همکاری با نهادهای دیگر در چین و همچنین در سراسر جهان است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا