فراهم کردن زمینه همکاری سرمایه گذاران خارجی در حوزه های دانش بنیان

 رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به سفرهای هیات های خارجی در دوره پسابرجام به ایران و بازدید از این پارک گفت: معرفی و فراهم کردن زمینه همکاری سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاران داخلی و نیز تبادل دانش فنی در حوزه های دانش بنیان از جمله موضوعات مورد توجه است.

مهدی صفاری نیا روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی اجرایی شدن برجام، بازدیدهای بسیاری توسط هیات های اقتصادی، علمی و سیاسی کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی از پارک فناوری پردیس انجام شده و از نزدیک فرصت های کشور در حوزه های دانش بنیان و فناوری های 'های تک' معرفی شده است. 
وی بیان کرد: در این مدت هیات های مختلف از کشورهای مختلف همچون اتریش، یونان، عراق و چین از فرصت های موجود در پارک بازدید کرده و در حال حاضر مجموعه های مختلف این کشورها در حال ارزیابی امکانات کشورمان به لحاظ اقتصادی، سرمایه گذاری و فرصت هایی که برای این گروه ها وجود دارد و نیز ارزش افزوده ای که برای آنها خواهد داشت، هستند. 
صفاری نیا اظهارکرد: بیشتر تلاش پارک فناوری پردیس برقراری ارتباط بین مجموعه های سرمایه گذار خارجی با مجموعه های سرمایه گذار داخلی و نیز افراد دارای دانش فنی است، به نحوی که بتوان تحقیق مشترک، بازاریابی مشترک و تولید مشترک انجام داد. 
وی افزود: در این بازدیدها، ظرفیت های علمی و فناوری ایران در حوزه فناوری های نوین از جمله آی تی، نانو و بیو تشریح شد. 
صفاری نیا یادآور شد: در پارک فناوری پردیس، اکنون بیش از 280 شرکت فناور و دانش بنیان مشغول فعالیت هستند که به نوبه خود محصولات تولیدی و ارایه خدمات این شرکت ها از ارزش افزوده بالایی برخوردار است. 
پس از توافقات برجام، حوزه فناورهای دانش بنیان ایران نیز همانند بسیاری از حوزه های اقتصادی، سیاسی ، کشاورزی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا