رویداد پیوند آب و انرژی شریف با حضورسخنرانان خارجی برگزار می شود

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، هدف از برگزاری این رویداد، فراهم کردن بستری مناسب برای گردآوری و تعامل بین مهندسان، مدیران وفعالان محیط زیست به منظور افزایش آگاهی و اهمیت یافتن این موضوع در جامعه مهندسی و صنعت، و ورود فناوری های نوین مهندسی به این حوزه است. 
مدیریت هوشمند تاسیسات آب و انرژی، تولید همزمان آب و نیرو، مصرف هوشمند آب در کشاورزی،سنجش،ابزار دقیق و اتوماسیون، ردپای انرژی دراستحصال، تصفیه و توزیع آب، ردپای آب درتولید و تبدیل انرژی، مدیریت سبزعرضه و تقاضا و جمع آوری، پایش و پردازش اطلاعات از جمله محورهای اصلی مطرح در این رویداد هستند.
در این رویداد سه روزه ارایه مقالات، سخنرانی های کلیدی، کارگاه های تخصصی، نمایشگاه، میزگرد ومسابقه برنامه ریزی شده است.
در بخش سخنرانی کلیدی Richard Taylor و herve le truet به ترتیب از انجمن هیدروپاور جهانی و آکادمی علوم فرانسه ، و دکتر مسعود تجریشی از دانشگاه شریف و دکتر کاوه مدنی از امپریال کالج لندن حضورو سخنرانی خواهند داشت.
کارگاه مشترک Imperial- RSA، بررسی نمونه های جهانی مدیریت توامان آب و انرژی در حوزه آبهای زیرزمینی و ارائه یک راهکار آبیاری بهینه جهت کاهش مصرف آب با استفاده از تلفیق تکنولوژی هوشمند و دانش طراحی محیطی عناوین دو کارگاه آموزشی هستند که درحاشیه برگزاری این رویداد در تاریخ 11 اسفندماه جاری برگزار می شوند.
همچنین در این همایش، میزگردها و نشست های متعددی با محوریت؛ آب، انرژی و اقتصاد؛ گلخانه ، آب و انرژی؛ آب، انرژی و محیط زیست؛ پیوند آب و انرژی در حوضه نیروگاه های برق آبی کشور با حمایت دستگاه های مربوطه برگزار خواهد شد.
در 'رویداد پیوند آب و انرژی شریف ' مسابقه فناوری با موضوعات تریگر آب و انرژی،تجاری سازی، داوری طرح ها، شتاب دهنده برگزار می شود.
با توجه به ضرورت مشارکت رشته های فنی و مهندسی در توسعه فناوری های راهبردی آب ضروری این رویداد علمی با همکاری انستیتو آب و انرژی وگروه علمی رسانا ( دانشکده مهندسی برق ) در دانشگاه شریف برگزار می شود.
معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،وزارت نیرو،وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، پژوهشگاه نیرو، شرکت مادر تخصصی توانیر، موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی و مرکز رشد فناوری های پیشرفت شریف از جمله حامیان این رویداد هستند. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا