نگاهی به جدیدترین تصاویر دریافت شده از کنجکاوی

گزارش ویدئویی از نمای 360 درجه مریخ

کد خبر : 30605 دوشنبه 26 بهمن 1394 - 12:00:27

به تازگی تیم تحقیقاتی ناسا با انتشار فیلکی از سطح مریخ عنوان کرد: مریخ نورد کنجکاوی با گذر از تپه های شنی سیاره سرخ به منطقه ای از ریگ های روان به نام بگنولد پا گذاشته وبه دامنه کوهی بلند با شن های تیره عزیمت کرد .

به گزارش کارشناسان و دانشمندان ناسا، هدف از این پیاده روی یا مریخ نوردی ، مطالعه منطقه ای ، بررسی نمونه ها و مطالعه ماسه های موجود در این منطقه بود که در عین حال تصاویر شگرفی از این تپه های شنی فرا زمینی برای ما زمینی ها به ارمغان داشت .

ناسا و تیم تحقیقاتی مذکور به مطالعه بر روی تپه ها و مواد ساخته شده و ساختار تشکیلاتی آن ها پرداختند . در این تحقیق ساختار شناسی عناصر موجود در این ریگ های روان کلید شناخت و درک این گروه پژوهشی از بادهای موجود در سیاره سرخ را مشخص میکند .

در ماه ژانویه گذشته ، دانشمندان ماموریت یافتند که تمام منطقه مذکور را رصد کنند . دراین میان تجربه تصویر برداری 360 درجه از این منطقه شگفت انگیز در دستور کار قرار گرفت . در هفته جاری این تصاویر با اجازه ناسا به نمایش در آمد  که در آنها مارک واتنی فضانورد ناسا این تجربه شیرین خود را با ما به اشتراک میگذارد .

همانطور  که در تصاویر مشاهده میکنید تجربه صعود از این ریگ های روان و نزدیک شدن به قله این کوه تصاویر زیبایی از این منطقه فوق العاده در اختیار بیننده قرا میدهد .

او در پایان با اشاره به شادی منحصر به فرد خود از این تجربه خاص و مشاهده نمایی بی نقص از سطح سرخ رنگ سیاره مریخ ، این تصاویر را که با دوربین های دقیق و مخصوص پژوهش های این چنینی در فضا طراحی شده است  با ما به اشترک گذاشته است .

منبع: discovery