موشک های بالستیک به جنگ شهاب سنگ ها می روند

 ثابت گارایف  سرپرست تیم تحقیقاتی ومرکز طراحی موشک های ماکایو در خصوص اهداف پروژه دفاع از کره زمین در برابر شهاب سنگ ها به وسیله موشک های بالستیک عنوان کرد:  این موشک های قاره پیما  جهت ازبین بردن شهاب سنگ های نزدیک به زمین در ابعاد 20 تا 50 متری طراحی می شوند . وی در ادامه ابزار امیدواری کرد در آینده با آزمایش این موشکها در مقابل شهاب سنگ آپوفیس که به عنوان خطری بالقوه در سال 2036 میلادی بر علیه کره زمین شناخته می شود ، کاربری و مفید بودن این سیستم اثبات شود.

به دلیل وجود خطرات ناشی از شکسته شدن شهاب سنگ ها و برخورد قطعات آن با کره زمین  استفاده از این موشک ها برای مقابله با شهاب سنگ های نزدیک به زمین همانند شهاب سنگ چلیا بینسک مناسب نخواهد بود ، اما از این موشک های نسل جدید میتوان به عنوان قاتل شهاب سنگ های آپوفیس یاد کرد که طبق پیش بینی های انجام شده در سال 2036 میلادی به کره زمین برخورد خواهد کرد .

این دانشمند روسی همچنین اظهار داشت که تامین سوخت این موشک ها از 10 روز قبل از پرتاب موشک صورت خواهد گرفت و این موشکها با رسیدن به اوج  نقطه فشار سوختی به حرکت در آمده  و در این صورت مقابله با شهاب سنگ هایی که در فاصله چند ساعتی با برخورد به زمین قرار دارند مناسب نیستند .

او در ادامه توضیحاتش افزود: به دلیل وجود خطرات ناشی از شکسته شدن شهاب سنگ ها و برخورد قطعات آن با کره زمین  استفاده از این موشک ها برای مقابله با شهاب سنگ های نزدیک به زمین همانند شهاب سنگ چلیا بینسک مناسب نخواهد بود ، اما از این موشک های نسل جدید میتوان به عنوان قاتل شهاب سنگ های آپوفیس یاد کرد که طبق پیش بینی های انجام شده در سال 2036 میلادی به کره زمین برخورد خواهد کرد .

دکتر گارایف با اشاره به منابع مالی این طرح چندین میلیون دلاری و صدور مجوز برای تامین مالی بدون محدودیت این پروژه ابراز خرسندی کرد .

کار طراحی این موشکها در دفتر طراحی ماکایو روسیه انجام شده است که سابقه بسیار طولانی ای در طراحی موشک های بالستیک داشته و در دسامبر سال 1947 فعالیت خود را آغاز کرده است. طراحی و تولید مو شک های OKB-1 که توسط طراح معروف روس سرگئی کورولیف طراحی شده است ؛ از جمله مهمترین اقدامات این مرکز محسوب می شود.

بر اساس گزارش های پیشین ,  در حدود  اواسط دهه 50 میلادی بود که طراحی شرکت ماکایو به سوی موشک های بالستیک برای جنگ با  زیر دریایی ها گرایش پیدا کرد. در حال حاضر این شرکت به تحقیق و گسترش در خصوص طراحی وسایل نقلیه در فضا و همچنین قطعات مورد استفاده  در آن ها مشغول است وچشم اندازهای نه چندان دور این شرکت را در خصوص ساخت و تجهیز موشک های مدرن با قابلیت های فراوان آن را میتوان نام برد .

منبع : tass.ru/en/science

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا