موزه کتاب رونمایی شد

 «مجموعه تصویری ایران» که آلبوم غنی و کم‌نظیر از سرزمین پهناور، فرهنگ غنی و میراث ایرانیان است، حاوی بیش از 420  هزار فریم عکس است که در طول 4 دهه گذشته توسط یک تیم عکاسی حرفه‌ای با مدیریت کامران قاجار از میراث فرهنگی، طبیعی، محیط زیست، آداب و رسوم و آئین‌ها، مشاغل، مسائل اجتماعی و … عکاسی شده است.

در این مراسم که در محل کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، دکتر صالحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از چهره‌های فرهنگی کشور حضور داشتند.

کامران قاجار محقق این طرح با تشکر از پشتیبانی‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از بخشی از این پروژه برای به نتیجه رسیدن آن گفت: این مجموعه شامل 420 هزار عکس، 30 هزار اسلاید عکس، 230 ساعت فیلم «Full HD» و 100 هزار مقاله فارسی و انگلیسی از بناهای تاریخی،غارها، مناره‌ها، کاروانسراها، پل‌ها، امامزاده‌ها  و سایر موارد میراث فرهنگی ایران است که از تمامی این مکان‌ها مقاله به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه ثبت ملی شده است، افزود: همچنین با پیگیری‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در فهرست ملی حافظه جهانی یونسکو ثبت شده است.

قاجارادامه داد: در کنار این مجموعه، تور مجازی گردشگری از حدود 4 هزار مکان به شکل عکس 360 درجه که قابلیتهای فراوانی دارد، تهیه شده است.

وی تصریح کرد: برای شناخت تاریخ ایران باستان، باید تاریخ مصر را هم شناخت که به همین منظور با پشتیبانی صحا پروژه مشابهی از مصر انجام شد که به زودی برای ثبت ملی این مجموعه نیز اقدام خواهد شد.

قاجار افزود: مجموعه مصر شامل 10 هزار عکس، 16جلد کتاب، 12 هزار مقاله به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

خاطرنشان می شود که حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از این محقق، برای ارائه نرم افزار چند رسانه ای مبتنی بر این مجموعه تصویری و آلبوم بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا