ساخت بزرگترین موزه زیر آب جهان در قطر

بر اساس گزارش های مقامات قطری ، موزه باستان شناسی زیر آب قطر که بزرگترین موزه در نوع خود در سراسر دنیا محسوب می شود ، در مساحتی بالغ بر3 میلیون و 500 هزار متر مربع  توسط طراحان کشور ایتالیا ساخته خواهد شد.

هفته گذشته گزارش ها و نکات مهم در رابطه با ساخت این موزه پایدار و چند رسانه ای ، توسط مسئول هماهنگی و طراحی آن در رم اعلام شد. این مسئول به ارائه طراحی های شهری و پروژه معماری این موزه پرداخت.  

مسئولان در نظر دارند تا موزه باستان شناسی زیر آب قطر را به عنوان یک مرکز تحقیقاتی به همراه دانشگاه باستان شناسی زیر آب و زیست شناسی دریایی و همچنین بزرگترین کتابخانه دریایی معرفی کنند.

قرار است  گزارش ها و برنامه های ساخت این موزه به طور رسمی به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطردر دوحه ارائه شده و  مقامات قطری و ایتالیایی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. زمان این جلسه برای پانزده آوریل (برابر با 26 فروردین) برنامه ریزی شده است.

گفتنی است اطلاعات مرتبط با این پروژه برای نخستین بار در جلسه ای مشترک بین امیر قطر و  بندتو دلا ودووا ، معاون امور خارجه ایتالیا در طول یک دیدار رسمی ارائه شد.  دلا ودووا در این رابطه  اعلام کرد که دولت ایتالیا، سرمایه گذاری های خارجی را در ایتالیا و شرکت سرمایه گذاران ایتالیایی در توسعه اقتصادی کشورهای دیگر را حمایت می کند . قابل ذکر است که برای اجرای این پروژه هفت میلیارد دلار هزینه تعیین شده است.

اجرای این پروژه بیش از یک سال و نیم طول خواهید کشید و توسط شرکت کشتی سازی Fincantieri و شرکت هوا فضا و پدافند هوایی Finmeccanica مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

لازم به توضیح است که این موزه با تمرکز بر بخش های مختلف و متفاوت ساخته خواهد شد که از آن میان می توان به زیست شناسی و منابع دریایی اشاره کرد . در حقیقت ساخت این موزه با در نظر گرفتن ایده توسعه یافته فرانچسکو اسکاویلی ، بنیانگذار محصولات Bluimage ، انجام خواهد شد. موزه  مذکور شامل یک حوزه بزرگ رودخانه مصنوعی در داخل زیردریایی ها، کشتی های نظامی و کشتی های سفری خواهد بود و در آن یک استادیوم ورزش های آبی، یک هتل با یک زمین گلف و یک برج فانوس دریایی ساخته خواهد شد.

مسئولان در نظر دارند تا موزه باستان شناسی زیر آب قطر را به عنوان یک مرکز تحقیقاتی به همراه دانشگاه باستان شناسی زیر آب و زیست شناسی دریایی و همچنین بزرگترین کتابخانه دریایی معرفی کنند.

در انتها لازم به ذکر است که این پروژه توسط Universe Asset Consultancy and Arcadis ایتالیا مدیریت می شود.  

منبع: ansa.it

ترجمه: فاطمه کردی 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا