پسابرجام فرصتی مناسب برای ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی است

دکتر بهزاد پوپک در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در دوران تحریم بسیاری از کیت ها و لوازم مورد نیاز آزمایشگاه ها با چند واسطه وارد کشور می شد به گونه ای که گاهی برای تهیه لوازم مورد نیاز، مجبور بودیم مبلغی معادل چند برابر قیمت واقعی پرداخت کنیم و از طرفی تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت آن، سبب افزایش چند برابری مشکلات آزمایشگاهیان برای خرید این لوازم می شد. 
وی گفت: همچنین در دوران تحریم برخی از فناوری ها به ویژه فناوری های پیشرفته را به ما نمی دادند و مجبور بودیم فرد استفاده کننده از این فناوری و موارد استفاده را به طور کامل برای آنها معرفی کنیم که البته در بسیاری از موارد در نهایت تکنولوژی موردنظر را ارایه نمی دادند. 
پوپک با بیان اینکه هنوزهم این مشکلات وجود دارد، اظهار کرد: با رفع تحریم ها و تسهیل در انتقال ارز و گسترش روابط بین المللی علمی با سایر کشورها، نمایندگی های شرکت های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی به ایران خواهند آمد و نمایندگی شرکت هایی که در ایران هستند، فعال تر خواهند شد. 
وی گفت:با توجه به رفت و آمدهایی که شرکت های خارجی تولیدکننده تجیهزات آزمایشگاهی به ایران دارند، به نظر می آید که آنها به دنبال بازاریابی در کشور ما هستند و این امر نویدبخش ارتقای بیشتر کیفیت خدمات آزمایشگاهی در ایران است. 
رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران با یادآوری اینکه دوران پسابرجام می تواند در رفع مشکلات حوزه های مختلف به ویژه مشکلات حوزه پزشکی کشور بسیار موثر باشد، اظهار کرد: در این دوران، خواهان همراهی دولت در توجه به قیمت تمام شده و اصلاح تعرفه های خدمات آزمایشگاهی، پشتیبانی و حمایت ارزی برای خرید تجهیزات و مواد مصرفی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تقویت نیروی انسانی آزمایشگاه های تشخیص طبی در حد مسئول فنی هستیم. 
پوپک گفت: البته دولت تلاش خود را در بهبود شرایط و ایجاد زیرساخت ها انجام می دهد با این حال خواهان توجه بیشتر وزارتخانه های بهداشت و رفاه به بحث قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی و همچنین ارایه حمایت های مالی بیشتر از بخش خصوصی و دولتی هستیم تا به این طریق علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، بار سنگین هزینه های درمانی بر دوش مردم نیز کاسته شود. 
وی همچنین بر لزوم تقویت حمایت های شرکت های بیمه گر تاکید کرد و افزود: ما خواهان این هستیم که شرکت های بیمه و وزارتخانه های بهداشت و رفاه آنقدر حمایت های خود را در این زمینه تقویت کنند که مردم بدون دغدغه به آزمایشگاه ها مراجعه کنند و ما نیز بتوانیم همگام با استانداردهای لازم خدمات ارائه کنیم. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا