لزوم ترویج استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه های کشور

 انسیه خزعلی روز سه شنبه در آیین راه اندازی نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت 20 کیلووات متصل به شبکه برق دانشگاه الزهرا (س) افزود: درحال حاضر تعداد اندکی از دانشگاه ها از انرژی خورشیدی استفاده می کنند که امیدواریم استفاده از این انرژی ها در مراکز علمی کشور بیشتر شود. 
وی با اشاره به حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو در اجرای این پروژه بیان کرد: در اجرای پروژه های بعدی از حمایت ها و ظرفیت های مرکز توزیع برق تهران استفاده خواهیم کرد. 
خرعلی اظهار کرد: اگر زیرساخت ها برای استفاده از این انرژی ها فراهم شود، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مقرون به صرفه، سالم و محافظ محیط زیست است.
وی افزود: باید کار فرهنگی وسیعی در این زمینه انجام شود و با حمایت هایی که صورت می گیرد، اقدامات پژوهشی بسیاری در این زمینه انجام شود.
خزعلی با اشاره به استفاده از ظرفیت و محصولات داخلی در این حوزه برای راه اندازی این نیروگاه ها و ترویج فرهنگ استفاده از آن ابراز امیدواری کرد که با برداشتن تحریم ها، تولید داخل در خصوص پنل های خورشیدی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی افزایش یابد. 
وی یادآور شد: با یک نگاه بین المللی، منطقه ای و پژوهشی می توانیم به توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر کمک کنیم و به عنوان نمونه در این زمینه می توانیم با دانشگاه های عراق و افغانستان تفاهم هایی داشته باشیم و کارهای علمی انجام دهیم.
خزعلی با اشاره به اینکه اگر حمایت ها وجود داشته باشد دانشگاه الزهرا (س) می تواند دانشگاه جامع دختران این کشورها را پوشش دهد، افزود: 15 هزار دانشجو و 10 دانشکده شامل دانشکده علوم پایه، فنی مهندسی و علوم زیستی در این دانشگاه فعال هستند که امیدواریم با کمک آنها بتوان فعالیت های بین رشته ای را گسترش داد. 
وی یادآور شد: دانشگاه الزهرا (س) به عنوان تنها دانشگاه جامع دختران در ایران شناخته شده است و تلاش داریم در چشم انداز 20 ساله به عنوان دانشگاه برتر جامع کشور معرفی شود.
خزعلی با بیان اینکه دانشگاه الزهرا (س) در رتبه بندی دانشگاه های کشور، در رتبه هشتم قرار دارد و در منطقه جزء رتبه های اول است، ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه با رویکرد توسعه ای خود در منطقه و جهان نیز بدرخشد و رتبه اول را در جهان کسب کند.
نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت 20 کیلو وات متصل به شبکه برق دانشگاه الزهرا (س) در پشت بام دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه با استفاده از 105 پنل پلی کریستال روی 35 استراکچرفیکس نصب و امروز سه شنبه 20 بهمن ماه با حضور مسئولان این دانشگاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو راه اندازی شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا