گزارش تصویری از روبات های هنرمند و نقاش

از اواسط قرن گذشته میلادی ، رفته رفته شاهد حضور روبات ها در عرصه های مختلف زندگی بشر هستیم. با گذشت زمان و پیشرفت های به دست آمده در علم و فناوری ، روبات ها دارای قابلیت های بیشتر و بیشتری شده و توانائی انجام کارهای متعددی را پیدا می کنند.

قرار است در سال جاری میلادی روبات هائی که قابلیت نقاشی دارند در قالب یک مسابقه به رقابت با یکدیگر بپردازند تا هنرمندترین روبات نقاش در جهان شناسائی و معرفی شود.

یکی از این حوزه ها ، عرصه هنر و به ویژه هنر نقاشی است. اگر چه نخستین روبات نقاش در سال 1970 میلادی طراحی شده  بود و توانائی ترسیم نقوش ساده ای را داشت  اما این فناوری در سال های اخیر با رشد و پیشرفت بسیار زیادی همراه بوده و روبات های مختلفی با قابلیت نقاشی طراحی شده اند . به همین دلیل قرار است در سال جاری میلادی روبات هائی که قابلیت نقاشی دارند در قالب یک مسابقه به رقابت با یکدیگر بپردازند تا هنرمندترین روبات نقاش در جهان شناسائی و معرفی شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، دستکم 5 روبات در این مسابقات شرکت کرده و جایزه روبات برتر نیز 500 هزار دلار تعیین شده است.

گفتنی است بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت این مسابقات ، امکان شرکت افراد مختلفی که دارای روبات هایی با قابلیت نقاشی کشیدن هستند در این رقابت وجود داشته و زمان ثبت نام در این مسابقات همچنان باقی است.

یکی از روبات های نقاش که دارای قابلیت های نری بسیاری است ، eDavid نام دارد که توسط دانشمندان کنستانز کشور آلمان طراحی شده است.

این روبات بر پایه یک روبات جوشکار قدیمی ساخته شده  که در برنامه ریزی های آن ؛ تغییراتی ایجاد شده است. طراح دیگری به نام ون آرمان نیز در سال های گذشته اقدام به ساخت تعداد زیادی روبات نقاش کرده است که بر پایه الگوریتم های مختلفی می توانند اقدام به ترسیم و طراحی نقوش مختلف کنند. وی در نظر دارد تعدادی از روبات های خود را در این مسابقات شرکت دهد. جهت ثبت نام و مشاهده کامل قوانین و شرایط این مسابقات ، اینجا را کلیک کنید.

منبع: دیسکاوری

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا