طراحی نخستین مزرعه تمام خودکار در ژاپن

شرکت ژاپنی اسپرد (Spread) به تازگی از اقدامات اولیه خود در جهت ساخت اولین مزرعه کاملا اتوماتیک دنیا در طول دو سال آینده خبر داده است. لازم به ذکر است که هنوز اطلاعاتی در زمینه گیاهان پرورش داده شده در این مزرعه وجود ندارد اما این تکنولوژی به احتمال زیاد در سال 2017 تکمیل شده و آماده به کار می شود.

یکی از مزیت های اصلی استفاده از روبات ها در این مزرعه این است که دیگر به جایگاهی برای رفت و آمد آزادانه انسان ها در زمین کشاورزی نیازی نخواهد بود به این ترتیب می توان در این فضا ها کاهو های بیش تری کاشت.

کوجی موریسادا از اسپرد در این باره بیان کرده است که روبات ها در این مزرعه همه کار ها، از آب دادن به دانه ها گرفته تا جمع آوری محصولات نهایی را انجام می دهند. محصول اولیه این مرزعه کاهو خواهد بود زیرا کمپانی یاد شده در زمینه رشد کاهو تجربیات فراوانی دارد. این کمپانی بیان کرده است که در صورت عملیاتی شدن این پروژه روزانه 30 هزار کاهو در این مزرعه تولید می شوند.

با این حال هنوز هم در این مزرعه وظیفه کاشت بذر بر عهده دستان انسان است؛ اما باید در نظر داشت که یکی از مزیت های اصلی استفاده از روبات ها در این مزرعه این است که دیگر به جایگاهی برای رفت و آمد آزادانه انسان ها در زمین کشاورزی نیازی نخواهد بود به این ترتیب می توان در این فضا ها کاهو های بیش تری کاشت.

اسپرید امیدوار است که روبات هایش بتوانند مصرف انرژی را نیز مانند هزینه های نیروهای کاری کاهش بدهند. شمار زیادی از کسب و کار های واقع در کشور ژاپن به دنبال به کار گیری روبات ها به عنوان پرسنل خود و تقویت اقتصادشان هستند؛ زیرا روبات ها بر خلاف انسان ها در تمام ساعات شبانه روز به کار می پردازند و هیچ مزدی نیز طلب نمی کنند.

بر اساس گفته مسئولان شرکت اسپرید، کاهوی رشد داده شده در این مزرعه بتاکاروتن بیش تری نسبت به سایر کاهو های رشد یافته در مزارع عادی دارد. لازم به ذکر است که بتاکاروتن آنتی اکسیدانی بسیار مشهور است که به تولید ویتامین A در بدن کمک می کند.

شینجی اینادا به عنوان مدیر ارشد اجرایی اسپرد در این باره بیان کرد که: «در آینده با توجه به رشد روز افزون جمعیت و دیگر تغییرات، ایجاد امنیت غذایی تنها با استفاده از روش های کشاورزی مرسوم بسیار سخت خواهد بود. ما بر این باوریم که ماموریت ما ساخت اختراعات جدیدی است که می تواند بر اساس فناوری های مربوط به کشاورزی و مهارت های جدید کشف شده در این زمینه تغییرات لازمه در این زمینه را محقق سازد.»

منبع: sciencealert

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا