ضرورت استفاده از پتانسیل قراردادهای بین المللی در جهت انتقال فناوری

دکترعلی خاکی صدیق امروز شنبه در گفت وگو با ایرنا، همچنین تداوم و تعمیق حمایت از پژوهش های دفاعی و راهبردی و جلوگیری از به حاشیه رفتن آن ها را در شرایط جدید پسا تحریم مورد تاکید قرار داد.
وی با بیان اینکه پژوهش های مشتری محور داخلی در تحریم و پسا تحریم تفاوت چندانی نخواهند کرد، خواستار دقت در اجرای پژوهش های با کاربری دوگانه شد.
خاکی صدیق همچنین تصریح کرد: در شرایط جدید، ارزیابی و نظارت بر پژوهش ها در بستر بین المللی باید با معیارها و شاخص های بین المللی صورت گیرد و تعریف، اجرا و گزارش دهی پژوهش نیز بر اساس قواعد پذیرفته شده بین المللی باشد.
وی در تشریح ملزومات پژوهش در بستر بین المللی گفت: برای فعالیت پژوهشی در فضای بین المللی، علاوه بر سیاست گذاری کلان در پژوهش، ارتقای سازوکارهای پژوهش و فناوری از جمله ارائه خدمات با استانداردهای بین­المللی درفضای مجازی در حوزه علم، گسترش پهنای باند، قابلیت اعتماد بالا و دسترسی به بانک های داده علمی از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید براینکه در فضای جدید بین المللی، پژوهش رقابتی باید جایگزین پژوهش حمایتی شود، رعایت اصول و مبانی کار در حوزه پژوهش و فناوری، اخلاق حرفه ای و مقابله جدی با تقلب علمی را خواستار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا