ابتلای آهوهای آمریکا به مالاریا

 بررسی های جدید دانشمندان که در نشریه Science Advances منتشر شده نشان می دهد برخلاف تصورات قبلی مالاریا در آمریکا ریشه کن نشده است.دانشمندان جمعیت پراکنده ای از آهوهای مبتلا به مالاریا را در ۱۰ ایالت آمریکا شناسایی کرده اند که این امر نگرانی های زیادی را به همراه داشته است.تا مدتها انگل این بیماری در آمریکا وجود داشته است اما با اقدامات گسترده ای که در این زمینه صورت گرفت تصور می رفت که این بیماری به طرز چشمگیری ریشه کن شده باشد. آخرین نمونه ابتلا به مالاریا در میان آهوهای آمریکا به سال ۱۹۵۷ در تگزاس مربوط می شود. اما از آن زمان به بعد دیگر اثری از این انگل دیده نشده بود.

اکنون دانشمندان به این باور رسیده اند که سایر پستانداران نیز مستعد ابتلا به مالاریا هستند.تصور می شود این سطح از مالاریا چیزی درحدود ۲۳ میلیون سال پیش وارد آمریکا شده باشد.البته این گونه به نظر می رسد که این نوع مالاریا عامل ابتلای انسانها به این بیماری نمی شود. به طور کلی بیش از ۱۰۰ نوع مختلف مالاریا در سراسر دنیا وجود دارد که تنها چهار نوع آنها قابلیت ابتلای انسان به این انگل را دارند.

به گزارش مهر، دانشمندان مالاریا را در برخی آهوهای دم سفید آمریکا مشاهده کرده اند و حالا از این بیم دارند که با ادامه شیوع این بیماری، جمعیت این دسته از پستانداران حیات وحش آمریکا به خطر بیفتد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا