کرم ضدآفتابی که به بدن در تولید ویتامین D کمک می کند

این کرم جدید Solar D نام دارد و با حفظ تمام فاکتورهای محافظتی در برابر خورشید، به بدن در تولید ویتامین D مورد نیاز کمک می کند. بدون ویتامین D، بدن نمی تواند فسفر و کلسیم جذب کند، این دو ماده معدنی مهمترین عناصر سازنده استخوان ها هستند. به علاوه رشد سلول ها، عملکرد صحیح عصبی و عضلانی و بهبود سیستم ایمنی بدن در گرو وجود ویتامین D در بدن است. 
شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ، انواع پنیر و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند و نورخورشید مهمترین منبع ویتامین D است. در مجموع 80 درصد از ویتامین D مورد نیاز توسط پوست سنتز می شود. معمولا این ویتامین به اندازه کافی در بدن تولید نمی شود و باید تحت نظر پزشک، مکمل ویتامین D استفاده شود. 
بر اساس تحقیقات انجام گرفته، ویتامین D از بروز سرطان روده بزرگ، افسردگی، مرگ زودرس، سکته مغزی، ام اس، دیابت، آرتریت روماتویید، آلزایمر و پوکی استخوان جلوگیری می کند.
کمبود ویتامین D یکی از مشکلات عمده بهداشتی در سراسر جهان محسوب می شود. کمبود این ویتامین حدود 40 درصد کودکان و 60 درصد بزرگسالان را به ویژه در آمریکا، کانادا، اروپا، آسیا، هند، آمریکای جنوبی و استرالیا تحت تاثیر قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، قرار است این محصول در تابستان سال جاری وارد بازارهای آمریکا شود.نتایج این تحقیقات در نشریه PLOS ONE منتشر شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا