تیم ام آی تی برنده مسابقات طراحی هایپر لوپ شد

روز شنیه ۳۰ ژانویه تیمی از موسسه فناوری ماساچوست(MIT) در مسابقه طراحی هایپر لوپ اسپیس اکس که در دانشگاه A&M تگزاس برگزار شد مقام اول را از آن خود کردند.
دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه ام آی تی، با طراحی یک کپسول حامل مسافر میان بیش از ۱۰۰ تیم اول شدند و هم اکنون برای ساخت نمونه این وسیله نقلیه در مقیاس کوچک هستند تا در نزدیکی دفتر ریاست سران این مسابقه و در هاوتورن کالیفرنیا آن را آزمایش کنند.
تیم کاپتان فیلیپ کرشن، دانشجوی فوق لیسانس هوانوردی و فضا نوردی می گوید: “در قرن اخیر، ام آی تی در بسیاری از پیشرفت های غیر منتظره فناوری نقش بسزایی داشته است. ممکن است ما چیزی رابسازیم که وسیله نقلیه آینده باشد.”
ایلان ماسک – مدیر عامل شرکت خصوصی هوا-فضایی اسپیس ایکس و شرکت اتومبیل های برقی تسلا – تصورش را از مسابقه هایپر لوپ سال روی کاغذ سفیدی کشید. سیستم از کپسول هایی تشکیل شده که در تونلی با خلا نسبی حرکت کرده و افراد را بین شهر های بزرگ مانند سان فرانسیسکو و لوس آنجلس با فاصله کمتر از ۱۵۰۰ کیلومتر است جابجا می کند.
طبق گفته ماسک، کپسول روی زمین معلق است بنابر این اصطکاک کمی دارد و با سرعتی نزدیک سرعت صوت (حدود ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در سطح دریا) حرکت می کند.
ماسک استفاده از بالش هوا را برای معلق سازی پیشنهاد داد اما تیم MIT تصمیم گرفت تا از آهنربا در بالای یک صفحه رسانا استفاده کند. اعضای تیم MIT می گویند، مسیر آلومینیومی آزمایشی که اسپیس ایکس در سایت شرکتش دارد می سازد، به عنوان آن صفحه رسانا عمل می کند.
طبق اظهار کرشن: “زیبایی سیستم ما این است که طرح انعصاف دارد و این ویژگی باعث می شود که مقیاس پذیر باشد.” نمونه ساخته شده توسط تیم ام آی تی، ۵/۲ متر طول، ۱ متر عرض، و ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد و از لحاظ آیرودینامیکی مانند یک سورتمه است. طبق گفته مقامات دانشگاه، این وسیله نقلیه در یک شتاب دهنده مکانیکی سنسور دار قرار می گیرد (که نیروی محرکه را تولید می کند).
تیم ام آی تی باید تا اواسط ماه می، ساخت کپسول و سوار کردن آن را به پایان برساند. دانشجویان سعی خواهند کرد تا در تلاش اول و بدون مسافر به سرعت ۳۶۲ کیلومتر بر ساعت در ۲۰ ثانیه برسند.

منبع:علمنا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا