داروهای ایرانی در بازار آفریقای جنوبی

 دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در دیدار با دیوید پاریرنیاتوا وزیر بهداشت و مراقبت های کودکان زیمبابوه، اظهار داشت: انتظار داریم که در حوزه دارو بتوانیم بخش خصوصی ایران را برای حضور و سرمایه گذاری در این کشور تشویق کنیم و انتظار داریم که طرف مقابل نیز برای ثبت داروهای ایران و صادرات این داروها به کشورهای مختلف آفریقایی کمک های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به کشور آفریقای جنوبی دارو صادر می کنیم، رقم این صادرات را قابل توجه عنوان کرد و گفت: بنظر می رسد که این صادرات در آینده ارتقا یابد و بتوانیم به بازارهای آن منطقه نیز وارد شویم چرا که توان و استعداد بسیار مناسبی در حوزه صنعت دارو و نیروهای متخصص در داخل کشور وجود دارد.

هاشمی افزود: علاقه مشترکی در دو طرف وجود دارد که بتوان محصولات دارویی ایران را از طریق احداث شرکت های تولید دارو، به بازار عرضه کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به علاقه زیمباوه به توسعه همکاری در حوزه آموزش پزشکی با ایران اشاره کرد و گفت: بنا شد که یکی از دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی کشور ماموریت پیدا کند تا در حوزه آموزش در ایران و در دوره های تخصص و فوق تخصصی و همچنین حضور اساتید در دوره های تکنیکال کوتاه مدت در زیمبابوه بتوانند خدماتی را ارئه دهند.

هاشمی رفت و آمد کشورهای آفریقایی و ایران را برای توسعه مناسبات بین آنها ضروری دانست و اظهار داشت: امیدواریم شاهد اقدامات عملی که به ارتقای روابط بین دو کشور کمک کند، باشیم اما نباید فراموش کنیم که زیمبابوه در دورانی که بر مردم ما سخت گذشت، همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وزیر بهداشت و مراقبت های کودکان زیمبابوه نیز با اشاره به بازدید خود از چندین شرکت تولید داروی ایرانی، گفت: از اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقای صنعت دارویی خود انجام داده بود، شگفت زده شدم..

دیوید پاریر نیاتوا، به راه اندازی منطقه ای اقتصادی در کشورش اشاره کرد و گفت: قصد داریم در این منطقه اقتصادی، تسهیلاتی را فراهم کنیم که در سرمایه گذاری های مشترک، همتایان بین المللی ما مانند ایران حضور یابند و شرکت های تولید دارو را احداث کنند.

وی با اشاره به روابط طولانی و تاریخی بین ایران و زیمباوه، از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم این روابط خوب را به نقطه ای عملی برسانیم زیرا در سال های گذشته، تفاهم نامه های زیادی بین دو کشور امضا شده اما شاهد اقدامات عملی برای اجرای تفاهم نامه های متعدد نبوده ایم.

وزیر بهداشت و مراقبت های کودکان زیمبابوه ضمن تبریک به ایران به دلیل حل مسئله هسته ای و همچنین لغو تحریم ها، خاطر نشان کرد: دوره جدیدی برای ایران آغاز شده که امیدوارم بتوانند از این فرصت مناسب، نهایت استفاده را کنند.

به گزارش مهر،وی افزود: ایران از طریق همکاری با ما می تواند به بازارهای جنوب آفریقا دست یابد و امیدوارم که در حوزه های آموزش و همچنین دارو شاهد همکاری خوبی بین دو کشور باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا