ورود روبات های هوشمند انسان نما به حوزه گردشگری

در سال های اخیر شاهد حضور پر رنگ روبات ها در بسیاری از حوزه های زندگی انسان هستیم و در این میان روبات های انسان نما نقش و جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. به طور کلی ربات های انسان نما ، ربات هائی هستند که ساختاری شبیه به بدن انسان داشته و در طراحی آن ها تلاش می شود تا ویژگی هایی مشابه انسان ها برایشان تدارک دیده شود . آن ها عموما مانند انسان ها راه رفته و قدم برمی دارند و دستان و انگشتانی مانند انسان ها دارند .

یک روبات انسان نمای هوشمند در چین ساخته شده است که به عنوان راهنما به مسافران خدمت رسانی می کند . این روبات ژیائو لو Xiao Lu  نام داشته و در ایستگاه قطار شهر گوانگژو کشور چین به عنوان راهنما به سوالات مسافران پاسخ می دهد.

هدف اصلی طراحی این نوع ربات ها ، همزیستی و همکاری با انسان ها است و طراحان ربات های انسان نما ، اعتقاد دارند که این ربات ها می توانند در امور مختلفی مانند کمک به نگهداری افراد پیر و سالخوره ، انجام تمرینات  ورزشی پزشکی ، ارائه خدمات داروئی و درمانی به بیماران و نگهداری از کودکان کاربری داشته باشند.

یکی از حوزه هایی که به اعتقاد کارشناسان ، ظرفیت بسیار زیادی برای بهره گیری از روبات های انسان نما دارد ، حوزه گردشگری و به ویژه بخش راهنمای گردشگران و مسافران است . به تازگی یک روبات انسان نمای هوشمند در چین ساخته شده است که به عنوان راهنما به مسافران خدمت رسانی می کند . این روبات ژیائو لو Xiao Lu  نام داشته و در ایستگاه قطار شهر گوانگژو کشور چین به عنوان راهنما به سوالات مسافران پاسخ می دهد. گفتنی است بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، عملکرد این روبات به عنوان نمونه آزمایشی طرح بزرگتری در حال بررسی است که قرار است در آینده و در زمان اوج ترافیک مسافرتی کشور چین در فصل بهار به صورت رسمی مورد استفاده قرار گیرد.

 منبع : xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا