اصلاح موقعیت ایستگاه بین المللی فضایی در مدار زمین

بر اساس گزارش مرکز فرماندهی و هدایت پرواز به ایستگاه بین المللی فضائی در شهر مسکو ، قرار است عملیات اصلاح مدار ایستگاه بین المللی فضائی در تاریخ 17 فوریه برابر با 28 بهمن ماه و پیش از ورود گروه جدید فضانوردان به این ایستگاه انجام شود. این عملیات انتقال و جا به جائی با کمک موتور محرکه  ام – 29 – ام انجام خواهد شد.

عملیات اصلاح مدار ایستگاه بین المللی فضائی در تاریخ 17 فوریه برابر با 28 بهمن ماه و پیش از ورود گروه جدید فضانوردان به این ایستگاه انجام می شود. این عملیات انتقال و جا به جائی با کمک موتور محرکه  ام – 29 – ام انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، هدف اصلی انجام این عملیات ، تنظیم موقعیت ایستگاه بین المللی فضائی با شرایط ایده آل و مناسب پهلو گیری راکت فضاپیمای سویوز تی ام ای – 20 ام است که قرار است با خود اولگ اسکریپوچکا و  آلکسی اوچینین ، فضانوردان سازمان فضائی روسیه و جفری ویلیامز فضانورد ناسا را به محل ماموریت خود در مدار زمین منتقل کند.بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، این ماموریت از ایستگاه فضائی بایکونور در قزاقستان و در تاریخ نوزدهم مارس سال 2016 برابر با بیست و نهم اسفند ماه سال جاری خورشیدی انجام خواهد شد .

در حال حاضر فضانوردان مقیم در ایستگاه بین المللی فضائی عبارتند از : یوری مالنچنکو ، میخائیل کورنینکو و سرگئی وولکوف از سازمان فضائی روسیه به همراه تیموتی کوپرا و اسکات کلی از سازمان فضائی ناسا که فضانورد اتحادیه اروپا یعنی تیموتی پیک نیز فضانوردان فوق را در این ایستگاه فضائی همراهی می کند.

گفتنی است با توجه به اهمیت بسیار زیاد انجام این ماموریت ، دو فضانورد از کشور روسیه به همراه یک فضانورد آمریکائی نیز در فهرست ذخیره قرار داشته و در صورت بروز هر گونه مشکلی در اجرای عملیات اعزام افراد اصلی ، جایگزین آن ها خواهند شد.

 منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا