ارتباط ویروس های پوستی و افزایش خطرابتلا به سرطان پستان

محققان دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا چهار هزار زن را مورد آزمایش میکروسکپی بافت زنده یا بافت برداری قرار دادند که در نهایت به سرطان پستان مبتلا شدند.

قابل توجه است که پژوهشگران هنوز به طور دقیق نمی دانند که چگونه  ویروسHPV دهانه رحم به بافت  پستان منتقل شده و موجب بروز سرطان در این بافت می شود  . در این مورد نظریات متفاوتی مطرح شده است که  مهمترین آن ها اعلام می کند این اتفاق از طریق گلبول های سفید خون رخ می دهد.

در طول انجام تحقیقات، دانشمندان سی نوع کم خطر ویروس HPV و در حدود بیست نوع  پر خطر از این ویروس را در 855 نمونه افراد مبتلا به سرطان پستان شناسایی کردند . در واقع این مطالعات مدارکی را مبنی بر ارتباط این ویروس ها را با سرطان پستان نشان می دهد.

جان لاوسون سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با این مساله می گوید : رایج ترین نوع شناخته شده ویروس HPV در ایجاد سرطان پستان ، موثر است. شواهد و مدارک نشان می دهد که تعداد انگشت شماری از ویروس ها وجود دارند که در بروز سرطان پستان تاثر گذار هستند.

زنان معمولا از طریق مقاربت جنسی در معرض ابتلا به آلودگی ویروس HPV قراردارند که می توان آن را با یک آزمایش پاپ اسمیرکه برای تشخیص هر گونه تغییرات در دهانه رحم مورد استفاده قرار می گیرد ، شناسایی کرد.

قابل توجه است که پژوهشگران هنوز به طور دقیق نمی دانند که چگونه  ویروسHPV دهانه رحم به بافت  پستان منتقل شده و موجب بروز سرطان در این بافت می شود  . در این مورد نظریات متفاوتی مطرح شده است که  مهمترین آن ها اعلام می کند این اتفاق از طریق گلبول های سفید خون رخ می دهد.

منبع : efe

ترجمه : فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا